وزیر ارتباطات در سفرش به شیراز وعده داد که «در برخی شهرها نمایشگر میزان پارازیت نصب می شود».
کد خبر: ۶۲۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 14 July 2018

آذری جهرمی گفت: با توجه به حساسیتی که به ویژه در شيراز در ارتباط با وجود این امواج وجود داشت و در ماه های گذشته موضوع پارازیت به مطالبه جدی بخشی از شهروندان تبدیل شده بود، از یک ماه گذشته 18سایت اندازه گیری فرکانس های رادیويی برخط به صورت خاص در شیراز راه اندازی شد.

وزیر ارتباطات گفت:ما يك موضوعي داريم تحت عنوان «سلامت مردم در برابر تشعشعات راديويي».

يك انسان در فضايي كه قرار دارد، تحت تاثير تشعشعات فركانسي مختلف اعم از فرستنده‌هاي راديويي، فرستنده تلويزيوني، فرستنده‌هاي ماهواره‌اي، امواج دكل‌هاي مخابراتي و فركانس‌هاي مخابراتي قرار دارد.

حتي در محيط منزل نيز يك فرد تحت تاثير امواج مايكرويو قرار دارد. اثر تجمعي اين امواج روي بدن يك فرد بايد مورد مطالعه قرار گرفته و از سلامت مردم در برابر اثرات تجمعي فركانسي مراقبت شود تا اين امواج در حدود استاندارد و سلامت مطلوب باشد.

بر اين اساس براي حوزه سلامت اثرات تجمعي فركانس‌هاي راديويي استاندارد‌هايي وجود دارد. اطلاعاتي كه اكنون درباره سلامت مردم منتشر شده، اثرات در معرض قرار گرفتن انسان در برابر تشعشعات تجمعي راديويي است.

طبيعتا موضوع پارازيت موضوعي سياسي است و با ديدگاه‌هاي سياسي به اين موضوع نگاه مي‌شود اما من از جهت حق الناسي كه در رابطه با سلامت مردم بر گردن ما است اين موضوع را مطرح كردم نه از منظر سياسي كه دستگاهي بخواهد در اين باره توضيح دهد يا ندهد.

ما دررابطه با سلامت مردم با كسي تعارف نداريم و توجه نمي‌كنيم كه چه كسي مي‌خواهد عكس‌العمل نشان دهد. البته چون بحث سلامت مردم در ميان است، دستگاه‌ها كمال همكاري را خواهند داشت.

در طول مدتي كه اين كار آغاز شده است، تمامي دستگاه‌ها همياري و همراهي لازم را با ما داشته و آنها نيز نسبت به اين موضوع حساسيت دارند. سلامت مردم نزد ما امانت است و وظيفه ما حفظ و حراست از اين امانت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار