مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس مهمترین نیاز زیرساختی شهرک‌های صنعتی انرژی بر و نیرایی لامرد را تامین منابع آب پایدار اعلام و تاکید کرد که این نیاز مانعی جدی بر سر راه سرمایه‌گذاران است.
کد خبر: ۶۲۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ 08 July 2018

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:احد فتوحی در جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان لامرد که پس از بازدید شهرک‌های صنعتی این شهرستان انجام شد بر لزوم همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی برای رفع نیاز به منابع آب پایدار تاکید کرد.

فتوحی در این جلسه که صنعتگران مستقر در این شهرک‌های صنعتی نیز حضور داشتند، گفت: شهرک صنعتی نیرایی دارای چاه آب آشامیدنی است که بخشی از آب آن توسط آبفای روستایی برای تامین آب روستای مجاور استفاده می‌شود و همین امر بخش صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 میلیارد ریال برای اجرای خط انتقال آب شهرک صنعتی انرژی بر هزینه شده است، گفت: امیدواریم سایر دستگاه‌های تامین کننده زیرساخت به تعهدات خود عمل کنند تا مهمترین مانع جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی انرژی بر رفع شود .

فتوحی با اشاره به ایجاد سه شهرک صنعتی در شهرستان لامرد گفت: زیرساخت‌های مناسبی در این شهرستان در قالب شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه گذار و توسعه صنعتی فراهم و در مجموع بیش از هزار و 123 هکتار زمین برای صنایع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 61 قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی لامرد و انرژی بر و نیز ناحیه صنعتی نیرایی با متقاضیان منعقد شده است، گفت: تا به‌ حال 23 واحد با اشتغالزایی 408 نفر فعال شده است .

فتوحی با یادآوری اینکه ظرفیت واگذاری زمین در 2 شهرک صنعتی لامرد و نیرایی در حال تکمیل است، گفت: به همین دلیل توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد در دستور کار قرار گرفته است .

وی از اختصاص مشوق‌ 90 درصدی برای سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد خبر داد و گفت: تا پایان امسال با هدف جذب سرمایه‌گذار، افزایش تولید و رشد اشتغال، مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد اختصاص داده می‌شود .

به گفته‌ این مقام مسئول شهرک صنعتی انرژی‌بر لامرد با بیش از یک هزار و 83 هکتار مساحت یکی از وسیعترین شهرک‌های صنعتی استان فارس و کشور محسوب می‌شود که از افق مناسبی برای استقرار و فعالیت صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برخوردار است.

فتوحی افزود: شهرک صنایع انرژی‌بر لامرد ظرفیت استقرار 400 واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال‌زایی 20 هزار نفر را دارد.

فرماندار شهرستان لامرد نیز با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان، بر تعامل و همکاری با مجموعه شرکت شهرک های صنعتی فارس برای جذب سرمایه گذار تاکید کرد .

حسن شبانی‌نژاد با تاکید بر رفع مسائل و مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران و نیز رفع مشکلات زیرساختی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات تاکید کرد.

شهرک صنعتی لامرد با ۲۰ هکتار وسعت ظرفیت استقرار ۳۴ واحد با اشتغالزایی ۴۹۲ نفر و ناحیه‌ی صنعتی نیرایی با ۲۰ هکتار وسعت ظرفیت استقرار ۶۵ واحد با اشتغالزایی ۳۲۴ نفر را دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار