نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه عمده ناراحتی و نارضایتی مردم از بی عدالتی ها است، گفت: اگر عدالت در جامعه حاکم باشد نگرانی های موجود را نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۲۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 07 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در جمع مدیران ارشد دولت افزود: رئیس جمهوری اسلامی در سخنرانی خود تاکید کرد که ساعت کار را افزایش دهیم، یعنی بیشتر برای مردم کار کنیم تا مردم احساس کنند مسئولان آنها را درک می کنند.
وی اظهار داشت: اگر ادارات مظهر کار خوب باشند مردم راضی خواهند بود؛ خوب کار کردن توصیه الهی است.
امام جمعه شیراز در ادامه به مسئولان توصیه کرد که 'به کار مردم به شکل ویژه رسیدگی کنید' و سپس افزود: مردم نباید در تامین نیازمندی های زندگی درمانده باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: واقعیاتی در جامعه وجود دارد که انکار ناپذیر است، مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی واقعیت جامعه است، ما وقتی با این مسائل مواجه می شویم نباید صورت مساله را پاک کنیم ، باید مساله را حل کنیم، رهبر معظم انقلاب هم تصریح کردند که این مشکلات در جامعه وجود دارد و باید همگان برای حل آن همت کنند.
آیت الله دژکام ادامه داد: دشمن در جنگ رسانه ای می خواهد مشکلات جامعه را بزرگتر از آنچه هست جلوه دهد، آنها برای بزرگنمایی مشکلات تلاش می کنند، ما مشکلات خود را می دانیم اما دشمن مشکلات ما را بزرگ جلوه می دهد، آنها جنگ روانی ایجاد می کنند، ما در سالهای دفاع مقدس روزهای سخت تری را تجربه کردیم اما سربلند بیرون آمدیم.
وی اظهار داشت: امروز هم با همت مردم بر مشکلات فائق خواهیم آمد، مردم مشکلات را بهتر از آنهایی که آن سوی مرزها هستند می شناسند و درک می کنند، مردم مشکلات را حل می کنند و قدرت نظام را افزایش می دهند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مردم با اتحاد، همدلی و همراهی چنان بر مشکلات فائق خواهند آمد که دشمنان ما انگشت تعجب به دهان خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه خط کشی سیاسی و حزبی گره گشای مشکلات کشور نیست، گفت: این گروه و آن گروه کردن دیگر جواب نمی دهد ، ما یک ملت و یک کشور هستیم و یک دشمن داریم که میخواهد مشکلات ما را بزرگ جلوه دهد . باید در برخورد با دشمن به مثابه ید واحد، مشت باشیم بر دهان ترامپ رئیس جمهوری آمریکا.
امام جمعه شیراز به توصیه رهبر معظم انقلاب در مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت : مدیران نباید تنها بر اساس ساعت موظفی کار کنند ، مدیر باید بر اساس مدیریت جهادی کار کند، مدیریت جهادی یعنی مدیر بین مردم برود و برای مردم کار کند، مدیر باید وسط میدان باشد.
وی ادامه داد: مدیر جهادی نباید از تلاش برای خدمت به مردم باز ایستد، این یک مطالبه جدی است که مدیران جهادی کار کنند تا دشمن به اهداف خود دست نیابد.
خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه استان فارس 18 نماینده در مجلس دارد گفت : استاندار و مدیران اجرایی این استان همه با هم برای حل مشکلات کار می کنند، لازم است از نمایندگان و استاندار محترم تشکر کنم؛ توقع داریم الگوی کار و تلاش در استان شکل گیرد، این حس که می توانیم کار خیر برای مردم انجام دهیم و خدمت کنیم باید ایجاد شود.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز اولویت دادن به امور فرهنگی در جامعه را خواستار شد و گفت: الگوی لباس پوشیدن در جامعه باید مناسب باشد و جلوه گری نداشته باشد، همه تلاش کنیم تا جامعه در زمینه فرهنگی اصلاح شود.
وی ادامه داد: اینکه به کسی بگویند لباس مناسب بپوش مغایر با آزادی نیست، آزادی در جامعه وجود دارد اما آزادی برای انحراف جامعه، فحشا و این که دیگران را منحرف کنند نیست و این آزادی را کسی نمی پذیرد، باید جلوی فحشا و منکر از جمله منکر اقتصادی که انتقاد همه مردم را به دنبال داشته است گرفته شود.
پیش از این، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ششم تیرماه در نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت خطاب به مسئولان دستگاه های اجرایی تاکید کرده بود: اگر تا امروز روزانه هشت ساعت کار می‌کردیم، نباید فردا نیز همین هشت ساعت و با همین سبک و شیوه مدیریتی کار کنیم. امروز باید به فکر تغییر شرایط باشیم و از مشاوران و کارشناسان جدید بهره بگیریم و از هر فکر جدید و نویی استقبال کنیم و همه افکار و اندیشه‌ها را دعوت به همکاری کنیم.
روحانی افزود: 'دولت و من به عنوان رئیس جمهور و نماینده ملت، دست همه را می‌بوسم و در برابر همه آحاد ملت و جناح‌ها، حتی آنها که بدترین اهانت‌ها را به دولت کردند، خم می‌شوم و دست همه آنها را می‌بوسم. امروز روز اهتزاز پرچم عزت و عظمت ملت ایران است و باید به دنیا نشان دهیم که می‌توانیم سختی‌ها و مشکلات را پشت سر بگذاریم، اما عزت، آزادی، استقلال، مردم‌سالاری، جمهوریت، اسلامیت، دین و فرهنگ‌مان را معامله نخواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار