رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان امسال در استان فارس12 هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 05 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علمی همتی بعدازظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: سال گذشته باوجود تنگنا‌های پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان 220 طرح در حوزه صنعت با اشتغال‌زایی 45 هزار نفر در حوزه معدن، تجارت، اصناف و فرش به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 300 میلیون دلار صادرات غیرنفتی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادرشده است، افزود: میزان صادرات سال گذشته استان فارس نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 25 درصد رشد داشته است.

همتی بیان داشت: ارتباط منطقی در سطح منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی، ارائه تسهیلات بانکی به‌موقع در حوزه اشتغال، کسب‌وکار و نیز تولید مهم‌ترین رویکرد سازمان صنعت و معدن فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان سال جاری 12 هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنگنا‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و تجهیز ماشین‌آلات نوین به وجود آورده است، افزود: با تشکیل کمیسیون نظارت توسط 13 دستگاه ازجمله شورای استان نظارت بر تنظیم بازار، ساماندهی تولیدات صنعتی و توجه به زیرساخت‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: برای برون‌رفت از معضل بروکراسی بدون مجوز هیچ معدنی نمی‌تواند فعالیت کنند و در این راستا در صورت تقاضا از سوی تولیدکنندگان یک‌روزه مجوز فعالیت‌های صنعتی صادر می‌شود.

همتی ابراز داشت: برای مقابله با خشکسالی و هدر رفت آب به صنایعی که جزء منابع آب‌بر هستند مجوز فعالیت داده‌ نمی‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار