ريیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان با اشاره به استقبال مطلوب گردشگران از مسیر گردشگری قنات اين شهر، از در دستور كار قرار گرفتن فاز دوم اين طرح خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 04 July 2018

«حمید مشتاقیان» با اشاره به ادامه روند ایجاد مسیر گردشگری قنات اردکان، در اين باره تصريح كرد: فاز اول طرح مسیر گردشگری قنات اردکان از مهرماه پارسال شروع و در بهمن‌ماه همان سال مورد بهره‌برداري قرار گرفت و اكنون براي سالجاري فاز دوم آن در دستور کار است.

وي خاطرنشان کرد: در اين مرحله از طرح اقداماتي مانند لایروبی قنات، مسدود کردن و اصلاح مسیرهاي فاضلاب خانگی منتهی به قنات، استحکام بخشی و ساماندهی پایاب‌های موجود در مسیر، از سوي اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان انجام خاهد شد.

اين مسئول تاكيد كرد: توسعه و رونق صنعت پاک گردشگری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در كنار ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف ایجاد این مسیر گردشگری است.

وي با اشاره به فراهم شدن محیطی امن و جذاب برای جذب گردشگر داخلی و به وي‍ژه خارجي، از استقبال چشم‌گير تورهاي گردشگري خارجی از اين مسير گردشگري و قرار گرفتن شهر اردکان به صورت خاص در چرخه گردشگری استان خبر داد.

مشتاقیان اين طرح را فرصتی برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری جدید در مجاورت مسير مذكور دانست و خاطرنشان كرد: گردشگران در جريان بازديد از اين مسير گردشگري با علوم گذشتگان در مورد انتقال آب از طريق قنات و تاسیسات جانبی آن همچون پاکنه، پایاب و آسیاب آبی آشنا مي‌شوند و علاوه بر اين نيز محیطی مناسب با امور تحقیقاتی و علمی و پژوهشی دانشجویان است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار