فرماندار دهلران خبر داد :
فرماندار دهلران گفت: 360 میلیارد ریال به منظور تکمیل راههای ارتباطی و زیرساخت هایی همچون آب ، برق و شبکه فیبر نوردی مرز چیلات هزینه می شود.
کد خبر: ۶۲۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 03 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید حسینعلی موسوی  در نشست ستاد اربعین دهلران اظهار کرد: با توجه به پیگیری های مدیریت ارشد استان و دستورات لازم زیرساخت های چیلات در حوزه های مختلف از جمله راه، آب ، برق و فیبرنوری در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: با توجه به حجم تردد یک سوم زائران از این شهرستان ، رفع نقاط حادثه خیز محور دهلران به مهران بطول 2 کیلومتر با هزینه 20 میلیارد ریال و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای پذیرایی از زائران در دستور کار است.

فرماندار دهلران با اشاره به دیدار استاندار و نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه برای گشایش مرز چیلات تاکید کرد: عزم همه مسئولان بر گشایش این نقطه مرزی است، ضمن اینکه با توجه به تصویب بازارچه چیلات مشکلی برای تبادل کالا نیست اما لازمه بازگشایی مرز و بازارچه ، پای کار آمدن طرف عراقی است.

موسوی از دیدار با استاندار میسان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می شود با رایزنی های همه جانبه طرف عراقی پای کار بیاید و در این راستا از همه توان و ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه گشایش مرز چیلات نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه، اشتغال و معیشت مردم دارد، اضافه کرد: زیرساخت های مورد نیاز تا قبل از اربعین تکمیل و امسال بهتر از سال گذشته خدمات به زائران انجام خواهد گرفت.

فرماندار دهلران بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای پذیرایی از زائران اربعین، رفع نقاط حادثه خیز، ارائه گزارش عملکرد در این حوزه توسط مسئولان، برگزاری منظم جلسات، اجرایی کردن مصوبات و همکاری بازاریان در اربعین تاکید کرد و گفت: نیاز سنجی ها و تلاش در جهت بهتر برگزار کردن استقبال از زائران اربعین مد نظر همه باشد ضمن اینکه دستگاه ها باید در جلسات آینده گزارش عملکرد خود را ارایه دهند.

امام جمعه دهلران هم گفت: با توجه به اینکه دهلران در مسیر عتبات عالیات قرار دارد و از طرفی حجم تردد زائران و تجربیات شهرستان در این حوزه نیاز است با برنامه ریزی امسال بهتر از سال گذشته اززائران پذیرایی شود.

حجت الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت گشایش مرز چیلات بعنوان یک مطالبه مردمی تاکید کرد و افزود: ایجاد سرویس های بین راهی و تامین وسایل سرمایشی و گرمایشی و استراحتگاه برای زائرین در ایام اربعین باید انجام شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار