کد خبر: ۶۲۵۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ 05 July 2018

خیار به تنظیم سطح کلسترول در بدن کمک می‌کند و محتوای اتانول موجود در آن باعث کاهش میزان قند خون نیز می‌شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الو دکتر، چربی شکم و چاقی در این ناحیه از بدن بدترین نوع چاقی است زیرا باعث بدفرم شدن بدن می گردد. با میوه و سبزی جات می توان این چربی ها را کاهش داد. یکی از این میوه ها خیار می باشد. در این مقاله ضمن آشنایی با خواص خیار دستورهایی برای چگونگی استفاده از خیار برای لاغری را بیاموزید.

فواید خیار

خیار کلسترول و قند خون را پایین می‌آورد
خیار به تنظیم سطح کلسترول در بدن کمک می‌کند و محتوای اتانول موجود در آن باعث کاهش میزان قند خون نیز می‌شود. از آنجا که چربی شکمی با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است، مصرف خیار در واقع می‌تواند به حفظ وضعیت تحت کنترل کمک کند.

هم لیمو و هم زنجبیل به افزایش متابولیسم بدنتان کمک می‌کنند و از این طریق باعث کاهش وزن می‌شوند. علاوه بر این، زنجبیل دارای آنتی اکسیدان هایی است که موجب کاهش التهاب و راحت‌تر کردن هضم غذا می‌شوند

سم زدایی و کاهش نفخ
برای خلاص شدن از ظاهر پف آلودی که اغلب در اطراف شکمتان مشاهده می‌کنید نیاز دارید که بدنتان را سم زدایی کنید. دانه‌های خیار کمک می‌کنند تا آب اضافی و سموم ناخواسته از بدنتان رها شوند. این عمل باعث کاهش نفخ و همچنین سفت شدن عضلات شکم می‌شود.

سوزش معده را کاهش می‌دهد
زخم معده نیز می‌تواند موجب نفخ شود و خیار اینجا مانند یک تسکین دهنده عمل می‌کند. در واقع خیار کمک می‌کند تا التهاب کم شود و همچنین باعث کاهش سوزش و ناراحتی در ناحیه پوشش آستر معده می‌شود.

یبوست را کاهش می‌دهد
هنگامی که سیستم گوارش بدن شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد، ممکن است دچار نفخ شود. مقدار آب و فیبر بالای موجود در خیار به هضم بهتر کمک می‌کنند. در واقع خوردن خیار به صورت خام باعث تمیز شدن روده و از بین رفتن یبوست می‌شود.

مواد تشکیل دهنده معجون برای سوزاندن چربی شکم

نصف لیوان آب

یک قاشق غذاخوی آب آلوئه ورا تازه

یک خیار برش خرده

یک قاشق غذا خوری زنجبیل تازه رنده شده

یک لیمو برش خرده

جعفری

خوراکی های چربی سوز

گوجه‌فرنگی
یک گوجه‌فرنگی بزرگ فقط ۳۳ کالری انرژی دارد. گوجه‌فرنگی دارای ترکیب شناخته‌شده‌ی ۹-oxo-ODA است که به کاهش چربی خون کمک و در نتیجه چربی شکم را کنترل می‌کند. این ترکیب همچنین با بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی مبارزه می‌کند.

سیب
سیب یکی دیگر از مواد غذایی چربی سوز است. سیب دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. بر اساس یک تحقیق در برزیل، زنانی که روزانه ۳ سیب یا بیشتر می‌خورند کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که سیب نمی‌خورند.

ترکیبات طبیعی موجود در سیب که به نام پکتین اسید شناخته می‌شوند به کاهش وزن کمک می‌کنند. میوه‌هایی که سرشار از پکتین هستند معمولا باید بیشتر جویده شوند و وقتی پکتین در معده حل می‌شود، ماده‌ی ژل مانندی می‌سازد که چربی و کلسترول خوراکی را تسخیر می‌کند.

ماهی و گوشت بدون چربی
بدن هنگام هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به هنگام هضم کربوهیدرات یا چربی می‌سوزاند. یکی از بهترین گوشت‌های بدون چربی، گوشت بوقلمون است، اما برای حذف بیشتر چربی اشباع، ماهی بهترین گزینه است. ماهی‌های تن و سالمون سرشار از اُمگا۳ هستند که مانع از فرایندهای شیمیایی استرس و در نتیجه چاقی شکم می‌شود.

غلات سبوس‌دار
کربوهیدرات‌های خوب برای بدن مفید هستند. غلات سبوس‌دار بخورید، فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می‌دارند. فیبر و مواد مغذی برخی از نان‌های گندم از آن جدا می‌شود. حتما اطمینان حاصل کنید نانی می‌خرید که از گندم سبوس‌دار تهیه شده است.

بادام
یکی از خارق العاده ترین موادی که با چاقی مبارزه میکند بادام می باشد. بادام چربی های خوب را بالا می برد. چگونه بادام چربی شکم را کاهش می دهد؟ چون بادام سرشار از مواد مغذی ضروری مانند منیزیم، پروتئین، ویتامین E و فیبر می باشد! هنگامی که پروتئین به اندازه کافی باشد، توده عضلانی بدون چربی به نوبه خود چربی را می سوزاند. الیاف خوب نه تنها برای هضم کمک میکند بلکه احساس پری در زمان پر خوری به شما دست می دهد.

چربیهای اشباع نشده و یا چربی های خوب در بادام نه تنها در کاهش وزن، موثر است بلکه به کاهش شاخص توده بدن (BMI) کمک میکند. بادام دارای مزایای بسیاری دیگر به غیر از معجزه کاهش وزن است. بادام برای بیماری های قلبی و دیابت نیز خوب است بنابراین، بدون هیچ گونه نگرانی، شما می توانید بادام را روزانه بخورید. اما به یاد داشته باشید،. یک تعداد انگشت شماری از آنها، 10-20 بادام در روز، نه بیش از آن! بله، ولی باید ساده باشد و سرخ شده و یا بو داده نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار