با حضور استاندار؛
با حضور استاندار خراسان شمالی، مجمع مشورتی جوانان استان تشکیل شد و محمدرضا صالحی در این نشست گفت: برای نحوه شکل گیری مجمع مشورتی جوانان و فعالیت آن بر بهره مندی از نظرات خود این قشر تاکید داریم.
کد خبر: ۶۲۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 26 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در این نشست اظهار داشت: این نشست با هدف تصمیم در خصوص استمرار این مجمع و چگونی انتخاب اعضا برگزار شده است که اصل تشکیل آن با تصمیم مشترک ما و جوانان حاضر در نشست مورد تایید قرار گرفت.
وی افزود: دفتر امور اجتماعی استانداری فهرست اعضای حاضر و غایبان نشست به تفکیک شهرستانی را به فرمانداری ها ارسال کند تا فرمانداران با برگزاری نشست با جوانان شهرستان نظرات نهایی برای چگونگی تعیین تعداد اعضای مجمع و رابطان، توزیع شهرستانی و جنسیتی را تا ۱۰ تیر ماه سال جاری برای ما ارسال کنند.
وی تصریح کرد: در ادامه پس از تشکیل مجمع مشورتی جوانان کمیسیون های تخصصی مرتبط با موضوعات مختلف مانند اشتغال تشکیل خواهد شد.
صالحی ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل این مجمع مشورتی حرکت بر اساس خرد جمعی است و تاکید می کنم وظیفه این مجمع تصمیم سازی و نه تصمیم گیری است.
استاندار مطرح کرد: انتخاب افراد دعوت شده به جلسه امروز با نظرخواهی از فرمانداران و برخی از مدیران ستادی و اجرایی بوده است و در ادامه با نظر خود جوانان این افراد می توانند ترمیم شوند و یادآور می شوم در این نشست تمامی جریان های سیاسی اصلاح طلب، اصولگرا و معتدل با فرض حمایت از دولت دعوت هستند.
صالحی با تاکید بر این که کار سیاسی با سیاسی کاری و بازی سیاسی متفاوت است، پرهیز جوانان از سیاسی کاری را خواستار شد و افزود: اگر فردی نامه ای به من ارسال کند اما پیش از رسیدن نامه به من در فضای مجازی پخش شود، کار سیاسی نیست.
صالحی مخالفت ها و نقدها ازجمله در ارتباط با برجام را به کوسه ای تشبیه کرد که نمی تواند تمامیت موضوع را زیر سوال ببرد بلکه باعث پویایی و وحدت است و خاطرنشان کرد: هنگامی که موضوع تشکیل مجمع مشورتی جوانان نیز مطرح شد، شاهد برخی انتقادات و مخالفت ها بودیم اما اعلام می کنم نگران نیستیم چون این امر در نهایت باعث تحرک، پویایی، انسجام و وحدت بیشتر می شود.
صالحی با بیان این که مخالفت ها و نقدها باعث رشد می شود، گفت: شعار زنده باد مخالف من، از زمان پیامبر اکرم(ص) مطرح است که در دولت اصلاحات هم بر آ« تاکید شد و بنده بارها تاکید کرده ام ما همان گونه که در جمهوری اسلامی آزادی بیان را نهادینه کردیم اکنون باید به دنبال نهادینه کردن آزادی پس از بیان باشیم و در این راستا تلاش داریم نقدها و مخالفت ها را با عملکرد درست پاسخ دهیم.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: با مدیریت جوان و حضور فعال بانوان در عرصه های مختلف به شدت موافق هستم و از زمان ورودم به استان این موضوعات را مورد تاکید کرده ام و امروز سن مدیریتی استان ۱۰ سال جوان و تعداد مدیران بانو هم به مراتب افزایش یافته است.
صالحی در ادامه در پاسخ به درخواست های مطرح در نشست از سوی جوانان، مطرح کرد: در بخش اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد و از شما جوانان می خواهم برای جذب این تسهیلات ارزان و بهبود فضای کسب و کار کمک حال باشید.
وی اظهار داشت: برای ایجاد خانه جوان در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده و زمین مورد نیاز نیز تهیه شده است.
صالحی هم چنین بر حمایت از سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی هم تاکید داشت و افزود: در آخرین نشست آسیب های اجتماعی استان تاکید کردم در جلسه آینده سازمان های مردم نهاد باید ارائه گزارش داشته باشند چرا که تاکید دارم یکی از وظایف دستگاه های اجرایی واگذاری امور به سمن ها و حمایت بیشتر از آنان است.
برخی مشکلات حوزه راه نیز در این نشست مطرح شد که صالحی در این خصوص خاطرنشان کرد: برای اتصال راه شهرستان راز و جرگلان به استان گلستان و مراوه تپه اعتبار گذاشته ایم و همچنین برای اتصال راه شیروان به باجگیران نیز با اعلام رضایت استان خراسان رضوی تاکید دارم چرا که راه های مشترک بین دو استان باید با رضایت و تلاش هر دو طرف باشد.
بهره مندی از جوانان در تدوین سند توسعه استان، تشکیل بانک ایده و آموزش و هدایت افراد دارای ایده در مسیر درست، چابک سازی ادارات، برندسازی جاذبه ها و تولیدات استان، بهره مندی بیشتر از نیروهای بومی در ادارات و دستگاه های اجرایی، ایجاد خانه های جوانان، حمایت بیشتر از سازمان های مردم نهاد و توجه به تشکل های دانشجویی از جمله نکات مدنظر و درخواست های جوانان حاضر در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار