رئیس دادگستری شهرستان بهمئی: دولت کمیسیونی برای زمین داران گذاشت که اگر اعتراضی دارند در این کمیسیون اعلام کنند و بعد از رسیدگی اگر حق با کشاورز بود زمین را به او پس می دادند که متاسفانه سهل انگاری در سطح شهرستان توسط مدیران قبلی صورت گرفته است و باعث جابجایی بعضی از پلاک ها شد که این ربطی به دادگستری ندارد.
کد خبر: ۶۲۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 23 June 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ی شهر لیکک، رئیس دادگستری این شهرستان بود.
رئیس دادگستری شهرستان بهمئی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دشمنان سه کار اساسی که قبل، حین و بعد از انقلاب انجام دادند شامل : ۱- سرقت مغزها ۲- از بین بردن مغز ها،۳- ناکارآمد جلوه دادن افرادی که به درد انقلاب و این جامعه می خورند.

 حجت الاسلام سیدی گفت: الان جنگ ما در فضای مجازی است نه فضای واقعی.
 حجت الاسلام سیدی در ادامه گفت: با توجه به تعداد پرونده های شهرستان، تعداد کارمندان دادگستری کم است و با توجه به کمبود امکانات و تعداد کارمند نهایت تلاش شبانه روزی خود را برای مردم انجام می دهیم.
وی افزود: دادگستری زمانی  در امور ورود می کند که جرم اتفاق افتاده و اختلاف ایجاد شده است.
سیدی ادامه داد: متأسفانه سال به سال بودجه دادگستری را کم و با بودجه مخالفت می کنند. هرچه دادگستری بودجه، امکانات و کارمندان بیشتری داشته باشد مطمئناً کار مردان با دقت تر، با حوصله تر و زودتر انجام میشود.
 رئیس دادگستری شهرستان در ادامه مختصر اطلاعاتی را درباره پرونده های دادگستری شهرستان ارائه داد.
 وی گفت: ۱۶۲ پرونده از سال قبل، ۴۱۶۵ پرونده در سال ۹۶ به این دادسرا آمده است، در طول دوره ۴۱۶۶ پرونده مختومه کرده است که حتی یک پرونده از سال قبل هم هست که این نشان از عملکرد مثبت است.
سیدی ادامه داد: در این دادگاه عمومی انقلاب، ۳۳۹ پرونده از سال ۹۵ مانده و ۲۳۶۷ پرونده هم در سال ۹۶ به این پرونده ها اضافه شده و وارد دستگاه قضایی شهرستان شده است. ۲۴۱۷ پرونده در طول این سال رسیدگی شده، یعنی ۵۰ پرونده بیشتر از پرونده های خود سال رسیدگی کرده است که نشان از عملکرد مثبت است.
سعیدی در ادامه یادآور شد: اکثر جرایم آزار دهنده ی عمومی کاهش پیدا کرده است و خیلی های آن به صفر رسیده است.
 
توضیحات دادگستری بهمئی در خصوص وضعیت برخی زمین های این شهرستان
 
رئیس دادگستری شهرستان در ادامه به مشکلات زمینهای شهرستان اشاره کرد و گفت: قوه مقننه قانونی برای تمام زمین ها برای اینکه از حیف و میل این زمین ها جلوگیری شود ایجاد کرد که باید زمین شناسایی شود که کدام زمینها سابقه احیا توسط افراد داشته است.
وی تصریح کرد: کمیسیونی، دولت برای زمین داران گذاشت که اگر اعتراضی دارند در این کمیسیون اعلام کنند و بعد از رسیدگی اگر حق با کشاورز بود زمین را به او پس می دادند که متاسفانه سهل انگاری در سطح شهرستان توسط مدیران قبلی صورت گرفته است و باعث جابجایی بعضی از پلاک ها شد که این ربطی به دادگستری ندارد.
سیدی افزود: دادگستری هر جا که کارشناسی گفت این سند دولتی مطابق با این زمین است، اگر نسق زراعی هم داشته باشد این نسق باطل می شود.
 سیدی در ادامه سخنان خود گفت: پرونده هایی که در سطح کشور تعداد زیادی از آنها در دادگستری وجود دارد پرونده اختلافات خانوادگی است. هر پرونده اختلاف خانوادگی که ایجاد می‌شود حدود ۸ پرونده دادگستری برای خانواده درست می شود.
رئیس دستگاه قضای شهرستان عامل اساسی این پرونده‌ها را مشکلات اقتصادی، بی بندباری زوجین و فساد اجتماعی دانست.
وی در پایان سخنان خود از کلیه پرسنل دادگستری به خاطر زحمات شبانه‌روزی آنها تقدیر و تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایل بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
کرفقط گفتی قاضی ریحانی...مقتدر و مهربون...دلسوز و مردم دار
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
راضی نیستیم از کارمندان دادگستری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار