کد خبر: ۶۲۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 23 June 2018
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مارگزیدگی جوان ۲۶ ساله در کوه چال گردو در اطراف روستای امامزاده علی خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد؛ جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه روز چهارشنبه( ۲۹ خرداد ماه ۹۷) ساعت ۱۵ در کوه چال گردو امامزاده علی به وقوع پیوست، گفت: این حادثه جوان ۲۶ ساله را روانه بیمارستان کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان عنوان کرد: با اعلام این خبر به مرکز پیام اورژانس، بلافاصله بالگرد اورژانس یاسوج به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: مصدوم مارگزیدگی بعد از ارائه خدمات پزشکی لازم جهت مراقبت های پزشکی بیشتر به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انتقال داده شد.

پوران فرد با عنوان این مطلب که مارگزیدگی از موارد اورژانسی است که باید در مورد آن هوشیارانه و با دقت عمل کرد، افزود: هر گونه مار گزیدگی را باید سمی تلقی کرد، مگر خلاف آن ثابت شود، پس لازم است مصدوم را در اسرع وقت به مراکز درمانی منتقل نمود تا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در فصل بهار و تابستان به علت گرمی هوا جانوران کوهی از جمله مار بیشتر یافت می شود، تصریح کرد: مردم عزیز در هنگام کوهنوردی از کفش و لباس مناسب استفاده کنند و چنانچه اتفاقاتی از جمله مارگزیدگی رخ داد ضمن حفظ خونسردی خود و تماس با ۱۱۵، چنانچه در صحنه حادثه خطری وجود نداشت، مصدوم بدن هیچ حرکتی منتظر اکیپ امدادی از اورژانس باشد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این خبر همچنین از امدادرسانی اورژانس هوایی دوگنبدان به بیماری(خانم) که دچار مشکلات حاد ریوی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت بود خبر داد.

پوران فرد اذعان داشت: این بیمار جهت ادامه روند درمان به شیراز انتقال داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار