برای اولین بار در استان انجام شد؛
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: عمل آزاد کردن نخاع تحت فشار و اصلاح کجی و انحراف ستون فقرات برای اولین بار در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۶۲۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 22 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، دکتر محمد طاها خادمی  اظهار داشت: بیمار 27 ساله مبتلا به ناهنجاری مادر زادی ستون فقرات برای اولین بار در استان در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تحت عمل جراحی سنگین و پیچیده قرار گرفت و نخاع آن آزاد و انحراف ستون مهره برطرف شد.

سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت ابراز کرد: این بیمار یک روز پس از انجام عمل، بدون نقص عصبی از تخت خارج و در بخش نوروسرجی (جراحی مغز و اعصاب) پیاده روی کرد و در سلامتی کامل پس از 5 روز از بیمارستان مرخص شد.

جراح مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به انجام این عمل پیشرفته و سنگین اظهار داشت: این مرد 27 ساله دچار کجی ستون فقرات از کودکی بود که در چند سال اخیر این کجی ستون فقرات تشدید و در ماه های اخیر دچار ضعف اندام های تحتانی و اختلال در راه رفتن شده بود.

دکتر عبدالحمید براتی عنوان کرد: در بررسی ها، گرافی(تصویر برداری) و CT اسکن و MRi  (تصویر برداری پیشرفته) وجود نقص مادر زادی در مهره T10 (دهمین مهره پشتی) به صورت عدم تشکیل نصف مهره(همی ورتبرا) و وجود یک دنده اضافی متصل به نصف مهره مشاهده شد.

وی اذعان داشت: دیسک و مهره T10 و  T11 روی نخاع فشار وارده کرده و باعث تغییر در نخاع شده بود، بر همین اساس بیمار تحت عمل جراحی سنگین و پیشرفته به منظور برداشتن مهره T10 ناقص و دنده اضافی و آزاد کردن نخاع از اطراف به طور کامل قرار گرفت.

دکتر براتی ادامه داد: سپس 22 پیج و 11 مهره از مهره T4 تا L3  جایگذاری شد و تمام ارتباطات و مفاصل مهره های پشتی و کمری شکسته و آزاد شد، سپس با استفاده از تغییر شکل ستون فقرات به فرم مناسب و مورد نظر تغییر داده شد و ستون فقرات بیمار صاف شد.

دکتر براتی یادآور شد: بیمار با تست wake up (بیدار کردن بیمار در حالت خوابیده به شکم روی تخت جراحی و در وسط عمل جراحی در اتاق عمل) قرار گرفت و با تست عملکرد پاهای بیمار، مجددا بیمار بیهوش و عمل جراحی ادامه پیدا کرد.

بر پایه این گزارش، این جراحی 7 ساعت به طول انجامید و در ساعت پنجم بیمار به صورت کامل از بیهوشی خارج و با انجام تست عملکرد پا مجددا تحت جراحی قرار گرفت.

روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) و تحریریه تابناک کهگیلویه و بویراحمد این موفقیت بزرگ را به جناب دکتر براتی و تیم معالج این عمل بزرگ و پیشرفته، تبریک عرض نموده و موفقیت روز افزون و سلامتی  را برای این بیمار خواستار شد.

 

گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
باسلام وخسته نباشید خدمت دکتر براتی
کاش حداقل اسمی از متخصص بیهوشی می بردید که هفت ساعت علایم حیاتی بیمار را حفظ کردن .
فرخیانی
|
Canada
|
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
تشکر فراوان از تیم جراحی وتکنسین ها و دستیاران...تشکر ویژه خدمت دکتر جوان و نخبه کشور دکتر براتی عزیز و دوست داشتنی
امین الله کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
با سلام و عرض ادب من مشابهه این عمل را توسط دکتر ریحانی در کرمان انجام دادم آرزوی توفیق و سعادت و سلامتی را برایتان و همچنین آقای دکتر ریحانی را دارم ، خدا قوت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار