مدیر کل مدیریت بحران خوزستان :
حاجی زاده توضیح داد: سال گذشته مصوب شد ۲ پایگاه آتشنشانی برای خطوط انتقال لوله نفت و سوخت احداث شود چراکه بعضا این لوله های در حریم شهرها هستند.
کد خبر: ۶۲۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 20 June 2018

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: لازم است سیستم های اطفای حریق صنعتی در استان خوزستان دایر شود چراکه وجود چند دستگاه اطفای حرق به روز قطعا در کاهش خسارات احتمالی تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش"تابناک"؛ کیامرث حاجی زاده بیان کرد: آتش سوری در صنایع نفتی و پتروشیمی با تجهیزات فعلی آتشنشانی اهواز اطفا نمی شود و در حال حاضر استان نیاز به خاموش کننده های به روز دارد.

وی تصریح کرد: امکانت شهرداری اهواز در حوزه مدیریت بحران به پایین است و برای اطفای حریق صنعتی جوابگو نیست.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت ایمنی در صنایع نفت، پتروشیمی ها و نیروگاه های گفت: یکی از بحران هایی که در استان خوزستان سابقه دارد آتش سوزی در صنایع نفتی و پتروشیمی است مانند آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در ماهشهر یا انفجار در منطقه رگ سفید.

وی افزود: لازم است سیستم های اطفای حریق صنعتی در استان خوزستان دایر شود چراکه وجود چند دستگاه اطفای حرق به روز قطعا در کاهش خسارات احتمالی تاثیر گذار خواهد بود.

حاجی زاده با اشاره به افزایش دما و تاثیر آن بر افزایش آتش سوزی ها در استان گفت: انتظار می رود در سال ۹۷ مجموعه مناطق نفت خیز جنوب، شرکت خطوط لوله های نفتی و نیروگاه ها به سمت راه اندازی پایگاهای اطفا حریق صنعتی حرکت کنند و علاوه برز پیشگیری برای مرحله مقابله و کنترل آتش سوزی ها نیز آماده باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به این که پایگاه های عرضه سوخت در شهر واقع شده اند لذا ایمنی آنها باید بسیار جدی گرفته شود و شرکت های پخش فراورده های نفتی، سیستم بهداشت درمان و دانشگاه علوم پزشکی بر این موضوع نظارت داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان توضیح داد: سال گذشته مصوب شد ۲ پایگاه آتشنشانی برای خطوط انتقال لوله نفت و سوخت احداث شود چراکه بعضا این لوله های در حریم شهرها هستند.

وی ادامه داد: شرکت خطوط لوله اصفهان و شرکت خطوط لوله های نفتی خوزستان مسئول ایجاد این پایگاههای آتشنشانی هستند و اگر نسبت به راه اندازی آنها اقدام نکنند ما هیچ مسئولیتی در رابطه با اتفاقاتی که پیش بیاید نمی پذیریم چرا که از مدتها پیش نسبت به این موضوع هشدار داده ایم و این موضوع نیز مصوب شده است.

حاجی زاده با اشاره به وضعیت نیروگاه های استان گفت: چند نیروگاه در استان داریم که عمری از آنها می گذرد و برخی از آن ها از درون دچار فرسایش شده اند و نیاز به بازسازی دارند اگر نتوانیم سوخت این نیزوگاه ها را تامین کنیم با بحران رو به رو می شویم .

وی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که همه نیروگاه گازی شوند و برای این منظور لازم است شرکت گاز وارد عمل شود چراکه وضعیت استان مثل برق وابسته به این نیروگاه ها است و اگر سوخت نیروگاه تامین نشود قطعا استان دچار مشکل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار