نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وحدت و همدلی و تصمیم‌گیری در امور بر مبنای عقلانیت در مجموعه قوای سه‌گانه حول محور توصیه‌های رهبری و جدیت در حل مشکلات جامعه و جلوگیری از چند صدایی باید مورد توجه مسئولین باشد.
کد خبر: ۶۲۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 19 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سید علاء الدین خادم امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود طی جلسه علنی مجلس اظهار کرد: در شرایط کنونی که هجمه ناجوانمردانه استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار به بهانه خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها به منظور ضربه زدن و آسیب‌رسانی به اقتصاد و معیشت مردم و ایجاد نارضایتی و در نهایت ضربه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد چالش های اجتماعی مطرح است باید وحدت، همدلی و تصمیم امور بر مبنای عقلانیت در مجموعه قوای سه گانه حول محور توصیه‌های رهبری و جدیت در حل مشکلات جامعه خصوصا مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و رسیدگی عاجل به این مهم و جلوگیری از تصمیم‌های چند صدایی و سلیقه‌ای مثل مسائل ارزی مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: نباید نسبت به وضع موجود و مسائل اجتماعی خصوصا اوضاع اقتصادی فضای ناامیدی و یاس را به جامعه تزریق کرده و مردم را از توانمندی، پایداری و همت خود مایوس کرد. اما این واقعیت را بدانیم که تحمل شرایط پیش آمده در ساماندهی امور معیشتی مردم که در مواردی ناشی از غفلت از اجرای برنامه‌های درست و قوانین متقن می‌باشد، امکان ناپذیر است.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملی نشدن بخش‌هایی از قانون برنامه ششم توسعه گفت: با گذشت دو سال از تصویب این قانون هنوز آثار عملی قانون برنامه ششم در اجرای برخی از بخش‌ها مشهود نیست و نیازمند تامل و تدبیر دولت و مجلس است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس در ادامه نطق خود با بیان این‌که آموزش و پرورش یکی از ارکان‌ اساسی هر جامعه‌ای است، اظهار کرد: هر تصمیمی در مورد آن می تواند در تغییر سرنوشت کشور موثر واقع شود، توسعه پایدار و کیفیت بخشی به جامعه ناشی از نگاه واقع بینانه به آموزش و پرورش است.

خادم افزود: فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته آگاه‌ترین و دلسوزترین اقشاری هستند که همواره در نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشته‌اند، اگر به مطالبات آنان توجه نشود عواقب خوبی نخواهد داشت. دولت و مجلس مکلف به پیگیری مطالبات و رفع مشکل هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط رفتارها و عدم تصمیم‌گیری‌های به موقع و رها کردن امور به مرور زمان کاری پر خطر است، وزیر آموزش و پرورش باید به جد مسائل استان‌ها را رصد کرده و به گفتار و مطالبات فرهنگیان در تصمیمات توجه خاصی کند و در حل مشکلات آنان کوشا باشد تا شاهد برخورد با سرنوشت مردم در فضای تعلیم و تربیت نباشیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان با اشاره به وضعیت تولید محصولا ت کشاورزی و به ویژه گندم، گفت: تقریبا امسال تمامی نهاده‌ها افزایش قیمت داشته‌اند اما محصول گندم افزایشی نداشته و اگر به طور میانگین یک کشاورز سالانه ۱۰ میلیون در آمد داشته باشد آسیب پذیر شده و این آسیب هم در خودکفایی و مسائل کشاورزی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار