سرپرست استانداری کرمان گفت: کشاورزان این استان در مواجهه با شرایط ویژه خشکسالی در سال جاری نیازمند حمایت دولت و اختصاص کمک های ویژه مدیریت بحران هستند.
کد خبر: ۶۲۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 19 June 2018

محمدجواد فدائی در جلسه مشترک با معاونان و کارشناسان سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: برخی پیش بینی های انجام شده در ستاد مدیریت بحران به نحوی است که شامل مشکلات کشاورزان استان کرمان نمی شود که در نشست های مشترک به دنبال رفع این نواقص هستیم.

وی ادامه داد: در جلسه با رئیس ستاد مدیریت بحران مقرر شد کارشناسان این ستاد در استان کرمان حضور یافته و نواقص و مشکلات موجود حل شود که این سفر در روز گذشته انجام شده است.

وی گفت: به دنبال تنظیم پیش نویس مصوبه دولت برای حل مشکلات ناشی از خشکسالی در استان کرمان هستیم.

وی اظهارداشت: در بخش کشاورزی استان کرمان نیاز به امهال وام های کشاورزان، آبرسانی سیار به روستاها، تامین علوفه دامی عشایر و روستائیان و تامین آب عشایروجود دارد.

سرپرست استانداری کرمان گفت: مقرر شد که طی دو روز آینده مشکلات استان در حوزه های مختلف جمع بندی و به ستاد مدیریت بحران ارسال شود.

فدائی گفت: در نشست با معاونان و کارشناسان ستاد مدیریت بحران مقرر شد که رئیس جهاد کشاورزی استان گزارش خسارات وارده به پسته استان ناشی از تغییرات دما و نیز خسارت وارده به قنوات و تامین آب کشاورزی را در قالب فرم های ستاد بحران کشور ظرف دو روز آینده از طریق استانداری ارسال کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان درخواست های مشخص استان را برای کمک به خسارت دیدگان و نیز حل مشکل تامین آب شامل امهال وام ها، کمک بلاعوض، تسهیلات خرید و اعتبار مورد نیاز برای تامین آب همراه با فرم یا مزبور اعلام نماید.

وی گفت: همچنین مقرر شد که پیشنهاد اعتبار مورد نیاز استان کرمان از مواد ۱۰ و ۱۲ برای خرید علوفه دام های روستایی و عشایر، آبرسانی به عشایر، کمک به حل مشکلات آبرسانی شهرها و سایر موارد مرتبط از سوی سازمان برنامه و بودجه استان و استانداری به ستاد بحران کشور ارسال شود تا به صورت شناور در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار داده شود و برای حل مشکلات مزبور مصوب شود.

معاون ستاد مدیریت بحران کشور نیز گفت: در پی نشست مدیران استان کرمان با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مقرر شد بازدیدهای کارشناسی در رابطه با میزان خشکسالی انجام شود که این بازدید از صبح امروز آغاز شده است.

بهنام سعیدی با اشاره به اینکه خشکسالی خسارت های جدی به محصولات کشاورزی استان از جمله پسته وارد کرده است، ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ درصد قنات های استان کرمان نیز خسارت دیده اند.

وی به مشکلات ناشی از وام های کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: تلاش می شود که برای حل این مشکلات اقدام شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار