عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: امروز اصفهان 14 مترمکعب آب بر ثانیه کمبود دارد و از سد چم آسمان فقط 7 متر مکعب بر ثانیه آب خارج می شود، این در حالی است که از سد 24 متر مکعب آب رها می شود و جالب اینجاست که 7 متر مکعب آن برای شرب اصفهان می رسد.
کد خبر: ۶۲۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 19 June 2018

به گزارش تابناک : مهدی بصیری در خصوص وضعیت آبخوان‌های اظهار کرد: فرونشست زمین در اصفهان در حال روی دادن است. این اتفاق را در جای جای شهر و با ترک خوردن پله ها در ساختمان ها و دیوارها می توان مشاهده کرد.

 

وی افزود: قرار بود در خصوص میزان نشست زمین شاخص هایی نصب شود تا اینکه مقدار نشست مشخص باشد، اما نمی دانم این موضوع به کجا رسیده است.

 

عضو هیئت موسس جمعیت پیام سبز ادامه داد: طی نامه ای به شهردار اصفهان اعلام کرده ایم تخلیه آبخوان‌ها موجب می شود که برای آبیاری درختان در اصفهان با چالش جدی روبرو شوید و به همین منظور اعلام کرده ایم که باید برای حفظ درختان تلاش کنید.

 

بصیری با بیان اینکه برخی درختان در اصفهان 50 تا 100 سال سن دارند که شناسنامه شهر محسوب می شوند، تصریح کرد: قرار است 70 حلقه چاه در شهر اصفهان حفر شود این اتفاق اولا مشخص نیست تا آبخوان چندم قرار است پایین برود و اصلا معلوم نیست که چه میزان آب دهی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه حفر چاه‌ها 100 میلیارد تومان هزینه خواهد برد، گفت: امروز اصفهان 14 مترمکعب آب بر ثانیه کمبود دارد و از سد چم آسمان فقط 7 متر مکعب بر ثانیه آب خارج می شود این در حالی است که از سد 24 متر مکعب آب رها می شود و جالب اینجاست که 7 متر مکعب آن برای شرب اصفهان می رسد.

 

این فعال زیست محیطی تاکید کرد: به جای آن هزینه گزاف برای کاری اشتباه به نام کندن چاه بهتر است تلاش کنند آب را مدیریت کرده و سه تا 4 مترمکعب به آب خروجی از سد چم آسمان اضافه کنند. نه اینکه دنبال خرابکاری باشند.

 

بصیری خاطرنشان کرد: اگر وضعیت مصرف آب به همین شکل باشد ما به شهردار اصفهان اخطار داده ایم که خشکلی درختان این شهر در پی خشکی آبخوان‌ها روی خواهد داد.

 

 

منبع : ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار