بر اساس پیش‌بینی کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با ادامه شیوع دیابت تا ۲۰ سال آینده از هر ۷ مازندرانی یک نفر به دیابت مبتلا خواهند شد.بیماری دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر در بین مازندرانی‌ها است.
کد خبر: ۶۲۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 19 June 2018
به گزارش تابناک مازندران : اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: برآورد‌ها این است که در کشور ما نزدیک به ۵ میلیون بیمار دیابتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه ششم دیابت در کشور را دارد، افزود: ۶۰ درصد بیماران دیابتی استان از بانوان و ۴۰ درصد از آقایان هستند.

بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال غربالگری شدند که ۵ هزار و ۸۰۰ نفر بیمار دیابتی جدید شناسایی کردیم، بیمارانی که خودشان نمی‌دانستند دیابت دارند.
 

اعرابی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پیاده روی ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین فعالیت بدنی است، گفت: به همه بزرگسالان از جهت علمی توصیه می‌شود که هفته‌ای ۵ بار ۵ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشند.

وی افزود: افراد دیابتی به ویژه افراد چاق و دارای اضافه وزن باید مصرف نان، برنج، مواد غذایی دارای قند و کربوهیدرات را کاهش دهند.

دیابت در دراز مدت باعث ایجاد عوارض در قسمت‌هایی از بدن مانند: مغز، سیستم عصبی، قلب، چشم‌ها و کلیه‌ها می‌شود و لازم است که قند خون از ابتدای تشخیص بیماری کنترل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار