رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون مردم استان کرمانشاه ۵ روز هوای ناسالم را تجربه کرده‌اند.
کد خبر: ۶۲۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 19 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،ثریا قربانی ، با اشاره به آمار روز‌های همراه با گرد و غبار استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹روز هوای سالم را تجربه کرده‌ایم.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۵ روز هوای استان کرمانشاه خارج از استاندارد بود، گفت: در طول سال گذشته ۱۴ روز هوای استانغبارآلود و خارج از استاندارد بود.

قربانی افزود: شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد.

ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش ‌می‌دهد.

وی گفت: میانگین میزان گرد و غبار در یک روز عادی حداکثر باید ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب هوا باشد و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۵ روز هوای استان میانگین میزان گرد و غبارشبالاتر از ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه افزود: کرمانشاه سهمی در تولید گرد و غبار ندارد و چند سالی است کانون این گرد و غبار‌ها خارج از مرز‌ها و در کشور‌هایعراق و شمال سوریه قرار دارد.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار