رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد معادل ۶۹ درصد واحد‌های تعمیری در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه آماده بهره‌برداری هستند.
کد خبر: ۶۲۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 19 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه ۵۰ هزار و ۷۰۰ واحد از ۶۰ هزار واحد تعمیری عملیات تعمیر را آغاز کرده‌اند اظهار داشت: تاکنون ۴۱هزار و ۵۰۰ واحد عملیات تعمیر را به پایان رسانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار واحد تعمیری با درجه‌بندی متفاوت و ۳۵ هزار واحد احداثی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه وجود دارد عنوان کرد: ۱۲ هزار واحد اولویت اول و۱۳ هزار واحد احداثی اولویت دوم در روستا‌ها و ۸۰۰۰ واحد احداثی اولویت اول و ۲۰۰۰ واحد اولویت دوم در شهر‌ها وجود دارد.

خواجه‌ای با بیان اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۸۹۵ واحد از واحد‌های احداثی آوابرداری شده است گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد پی‌کنی، ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد آرماتوربندی، ۱۶ هزار و۵۰۰ واحد بتن و فونداسیون، ۱۱ هزار واحد اجرای اسکلت، ۷۰۰۰ واحد اجرای سقف و ۳۵۰۰ واحد اجرای گچ و خاک انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قیمت آهن‌آلات و میلگردی که اکنون در منطقه توزیع می‌شود تغییری نداشته است گفت: مصالح ساختمانی همچونبتن، میلگرد و آهن‌آلات به قیمت پایین و خارج از موضوع ریالی و ارزش موجود در بازار توزیع می‌شود و این موضوع کمک بزرگی برای زلزله‌زدگان محسوب می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده تنها برای ساخت واحد مسکونی است افزود: به منظور کنترل پیشرفت فیزیکی و کنترل بر هزینه‌کرد این مبلغ تنها برای ساختمان‌سازی.تسهیلات باید در مراحل مختلف پرداخت شود و در هر مرحله کیفیت این واحد‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد اصلاح یا دستور تخریب صادر می‌شود و بعد ازتأیید هر مرحله تسهیلات قابل پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه در روستا‌های شهرستان قصرشیرین مشکلی وجود ندارد و عملیات مرمت و تعمیر و احداث آغاز شده است گفت: اولویت نخست ساخت و ساز در شهر قصرشیرین۱۴۰ واحد بود که ۲۸۱ واحد عملیات پی‌کنی را آغاز کرده‌اند و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد نیز در قصرشیرین که قولنامه‌ای هستند خارج از محدوده شهر قرار دارند و تا زمانی که اینواحد‌ها تعیین تکلیف نشوند نمی‌توان اقدامی انجام داد.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار