رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در کرمانشاه را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۲۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 19 June 2018

به گزارشتابناک به نقل از ایسنا،عباس سروری در جلسه ستاد برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی(6 تا 12 تیر) که امروز (29 خرداد) برگزار شد، اظهار کرد: این هفته در راستای بزرگداشت شهدای هفتم تیر و سالگرد جنایت این روز است که به پیشنهاد مقام معظم رهبری به عنوان هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد.

وی افزود: در این هفته علاوه بر سالگرد جنایت حادثه تروریستی هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان، سالگرد حوادث و جنایات دیگری مانند شلیک گلوله جنگی به هواپیمای مسافربری ایرباس و شهادت 290 سرنشین آن، بمباران شیمیایی سردشت و شهادت 110 نفر، سوء قصد نافرجام به مقاظم معظم رهبری و ... را نیز داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در همه این جنایات ردپایی از آمریکا و توطئه‌های آن مشهود است.

وی با بیان اینکه آمریکا در تمام این سال‌ها ایران را یک چالش اصلی برای تحقق اهداف سلطه‌جویانه خود قلمداد کرده، افزود: اگرچه آمریکا با دسیسه و توطئه‌های متعددی سعی کرده ایران را به چالش بکشد، اما همیشه پیروز این میدان تقابل، ایران اسلامی بوده است.

سروری گفت: حالا با گذشت این سال‌ها باید جنایات و ادعای واهی حقوق بشر آمریکایی را برای جوانان تشریح کنیم و در همین راستا برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، برپایی میزگردهای روشنگرانه و بصیرت افزایی درباره اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا، توصیف ابعاد گوناگون تروریسم برای جوانان، تجلیل از شهدا و جانبازان شیمیایی، مراسم ویژه قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری، نصب نمادها و المان‌ها در سطح شهر، تجلیل از 17 هزار شهید ترور و ... را از جمله مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

وی تاکید کرد: رویکرد این برنامه‌ها باید بگونه‌ای باشد که بتوانیم به جوانان آگاهی‌ لازم را درباره چهره واقعی آمریکا بدهیم.

سردار مرادعلی محمدی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: باید در این هفته جنایات 40 ساله اخیر آمریکا را برای مردم تشریح کنیم و فقط به جنایاتی که طی این یک هفته صورت گرفته اکتفا نکنیم.

وی خواستار برپایی برنامه‌های ملی و استانی در این راستا شد و تاکید کرد: برنامه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که تاثیر آن زیاد و برای بلندمدت باشد.

محمدی همچنین خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت فضای مجازی برای تشریح جنایات آمریکا شد.

وی گفت: به علاوه باید لایحه یا شکواییه‌ای درباره جنایاتی همچون بمباران پناهگاه که در کرمانشاه شکل گرفته تنظیم کنیم و حتی تلاش کنیم آن را به سازمان ملل برسانیم.

در ادامه حجت الاسلام احمد زارعی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز گفت: کرمانشاه محل بسیاری از جنایاتی است که آمریکا علیه حقوق بشر انجام داده که نمونه آن حضور منافقین و کشتار مردم در بیمارستان اسلام آبادغرب است.

وی باب یان اینکه "چهارزبر" کرمانشاه به نمادی برای مقابله با استکبار و منافقین تبدیل شده، یادآوری کرد: تاکنون هیچ کار حقوقی خاصی درباره این جنایات در کرمانشاه صورت نگرفته است.

زارعی خواستار برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی برای نشان دادن این جنایات به مردم سراسر دنیا شد و عنوان کرد: حتی ذهن جوانان خود ما هم از جنایات آمریکا خالی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار