در بازدید فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه از سد کوهبرد مطرح شد؛
فرماندار کهگیلویه هدف از اجرای پروژه سد شهید دلنسب کوهبرد را تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی کاملا دیم در حوزه دهدشت شرقی و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و همچنین فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی عنوان کرد.
کد خبر: ۶۲۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 18 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فرماندار کهگیلویه به همراه مدیر جهادکشاورزی از پروژه سد شهید دلنسب کوهبرد بازدید کرد.

علی پوزش اظهار داشت: هرچند که این طرح از سال ۹۰ آغاز شده است اما عملاً از سال ۹۴ و با حمایت دولت تدبیر و امید روند احداث آن سرعت گرفته است.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی کاملاً دیم در حوزه دهدشت شرقی و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و همچنین فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی است.

پوزش عنوان کرد: تاکنون هزینه ای بالغ بر ۱۱میلیارد تومان هزینه شده است و به ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون ۵۴ درصد می باشد و در صورت تآمین اعتبار مورد نیاز این سد در سال 98 آبگیری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز در این بازدید اظهار داشت: سد مخزنی شهید دلنسب کوهبرد از مهم‌ترین طرح‌ها در حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی در شهرستان کهگیلویه است که برای تأمین آب زمین‌های زراعی و تشنه دهدشت شرقی احداث می‌شود.

سیدعمران تقوی ابراز کرد: مساحت محدوده آبریز در ساختگاه این سد حدود ۳۹ کیلومتر، آورد سالانه رودخانه در محل سد حدود سه میلیون متر مکعب، طول تاج آن ۳۱۷ متر و حجم مخزن سد ۲ و نیم میلیون متر مکعب است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: اراضی تحت پوشش این سد ۳۵۰ هکتار است و در صورت بهره برداری برای بیش از ۳۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار