سارا شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:سالک یک بیماری جدی پوستی انگلی است و ضایعه آن به شکل یک زخم بد شکل ممکن است در نواحی باز بدن (صورت ،دست و پاها) برای بیشتر از یکسال باقی بماند و اثرات روانی در بیمار حتی پس از بهبودی را نیز به دنبال داشته باشد
کد خبر: ۶۱۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 17 June 2018

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:این بیماری در برخی موارد با تهاجم به پلک و بینی ممکن است موجب ایجاد ضایعه ماندگار در چهره بیمار شود و علاوهبر آن ممکن است ایجاد عفونت ثانویه با باکتری‌ها نیز عوارض شدیدی را ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد:بیماری سالک از طریق گزش برخی گونه‌های پشه خاکی آلوده بسیار کوچک که به اندازه یک سوم پشه‌های معمولی است انتقال می یابد.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت:محل زندگی این پشه در جاهای تاریک ،سایه و مرطوب مانند لانه ی موش های صحرایی ،اطراف زباله ها ،نخاله های ساختمانی و شکاف در و دیوارها می باشد.

شاه آبادی تأکید کرد: افراد بایستی در صورت وجود هرگونه جوش های روی پوست که دو هفته از بروز آنها گذشته و از بین نرفته اند جهت تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود:برای جلوگیری از عوارض عفونی و نیز قطع زنجیره انتقال لازم است محل زخم روزانه یک یا دو بار با آب لوله کشی و صابون شسته و با بتادین یا پماد اکسیددوزنگ توسط پزشک پانسمان شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار