نکته ای که این تصادف را به یک تراژدی تبدیل کرد به کما رفتن یک زن باردار در این خودرو بود که البته با متولد نمودن پیش از موعد جنین و رضایت خانواده به اهداء اعضای بدن این خانم ، این تراژدی به یک کار حسنه و خداپسندانه ختم شد.
کد خبر: ۶۱۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 17 June 2018
چند روز پیش حادثه ای دلخراش در جاده چرام به سرفاریاب رخ داد که با واژگونی خودرو سرنشینان آن فوت یا مصدوم شدند. نکته ای که این تصادف را به یک تراژدی تبدیل کرد به کما رفتن یک زن باردار در این خودرو بود که البته با متولد نمودن پیش از موعد جنین و رضایت خانواده به اهداء اعضای بدن این خانم ، این تراژدی به یک کار حسنه و خداپسندانه ختم شد.
اهداء اعضای بدن خانم باردار
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر غلام عباس سبز افزود: در سانحه تصادفی که در اوایل شب 21 خرداد ماه در محور چرام – سرفاریاب رخ داد، اعضاء یک خانواده دچار صدمات شدیدی شدند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: متاسفانه علی رغم تلاش های پزشکان مادر خانواده بر اثر ضربه به سر دچار مرگ مغزی شد‌.

وی ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی این مادر و اخذ رضایت از خانواده، اعضاء بدن وی برداشته به بیماران نیازمند اهدا شد تا این فرهنگ والا را بیش از پیش در این استان نهادینه کنند.

دکتر سبز اضافه کرد: پدر خانواده نیز که مصدوم شده بود، بعد از مداوا در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت با وضعیت مناسب مرخص شد.
وضعیت نوزاد مناسب است
وی عنوان کرد: محبوبه حق پناه؛ مادر 26 ساله ای که در ماه نهم بارداری نیز به سر می برد، در این سانحه دلخراش دچار ضربه مغزی شد که به صورت اورژانسی سزارین و وضعیت نوزاد وی مناسب گزارش شد.

وی ادامه داد: در این حادثه دختر 5 ساله ای نیز از ناحیه سر آسیب دید که توسط جراح مغز و اعصاب، تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه هم اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد. 

مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی  یاسوج نیز گفت: با مساعدت و رضایت خانواده های  محترم و بزرگوار حق پناه و کاظمی برداشت کلیه ها و کبد این مادر در شامگاه 25 خرداد در بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت انجام شد تا جان دوباره ای به بیماران ببخشد.

سید سیناسعیدی ضمن تقدیر ویژه از این خانواده های محترم، خاطر نشان کرد: امید است که این روحیه ایثار و فداکاری الگویی برای همه هم استانی های عزیز باشد.
لزوم شفاف سازی مسئولین در مورد علت حادثه
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این حادثه در جاده چرام به سرفاریاب در نزدیکی کارخانه آسفالت شهر چرام رخ داده است که با توجه به شواهد موجود و ادعای بستگان مرحوم ، دلیل تصادف وجود شن های زیاد در کنار جاده بوده است و این موضوع باعث لغزندگی خودرو و واژگونی آن شده است.
مهدی کاظمی در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد ، آنگونه که شواهد نشان می دهد شن های لب جاده در محل کارخانه آسفالت مهمترین دلیل واژگونی خوردوی پراید بوده است.
وی از افزود : ما منتظر نظر نهایی پلیس راه هستیم اما از مسئولین شهرستان چرام انتظار داریم ضمن حساسیت نشان دادن به دلیل واقعی این حادثه ، سبت به جلوگیری از وقوع دوباره چنین حادثه ای در آن محل جلوگیری نمایند.
تصاویر تکمیلی
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
بهشت زیرپای مادران است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار