فرماندار بهمئی؛
فرماندار شهرستان بهمیی افزود: ۱۵۰ هکتار در معرض تهدید جدی آتش سوزی قرار دارند.
کد خبر: ۶۱۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ 16 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از بهمئی، فرماندار شهرستان بهمئی که از ساعات اولیه آتش سوزی به همراه نیروهای مردمی و اعضای ستاد بحران در منطقه کوهستانی حضور یافتند در گفتگویی تلفنی با خبرنگار تابناک اظهار داشت: بخشی از اراضی جنگلی واقع در کوههای حدفاصل شهرستان های "بهمئی" و "لنده" مشرف بر روستاهای "طلاگه" و "بنه آخوند" روز جمعه 25 خردادماه در آتش سوخت و هنوز علت اصلی حادثه مشخص نیست.

حکمت الله سنایی عنوان کرد: حدود ۱۰ هکتار از بلوط های زاگرس واقع در منطقه ذکرشده به طور کامل در آتش سوخت و حدود ۱۵۰ هکتار در معرض تهدید جدی آتش سوزی قرار دارد.

رئیس ستاد بحران بهمئی در ادامه افزود: مهار آتش سوزی با توجه به باد شدید، ارتفاع، صعب العبوری و دور از دسترس بودن منطقه، خیلی سخت شده است و بدون از کمک مردم شریف کنترل و مهار کردن آن غیر ممکن است.

سنایی با صدور پیامی از مردم شریف شهرستان به ویژه دوستداران طبیعت تقاضا نمود که فردا اول وقت در روستای طلاگه حضور به هم رسانند تا انشالله آتش مهار و سپس کنترل شود.

وی از نیرو های مردمی درخواست کرد حتی الامکان کوله پشتی، پارچه جهت پوشاندن صورت، و مواردی مانند آب معدنی، شکلات، تنقلات و... همراه خود داشته باشند.

فرماندار بهمئی تصریح کرد: ستاد بحران استان و استاندار را در جریان کامل آتش سوزی قرار دادیم و با توجه به نامساعد بودن هوا و همچنین وزش باد شدید درخواست یک فروند هلپکوتر نمودیم تا اینکه بتواند فردا از شدت آتش بکاهد.

شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار