فرماندار آبادان :
فرماندار ویژه آبادان از بهبود کیفیت آب شرب آبادان تا یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 12 June 2018

عزیزالله شهبازی اظهار کرد: در جلسه‌ای که در فرمانداری و با حضور استاندار برگزار شد، تصمیماتی مبنی بر بهبود مشکل آب شرب شهرستان آبادان اتخاذ شد که در مرحله نخست در بخش روستایی و سپس در بخش شهری به‌صورت فوری پیگیری شود.

به گزارش"تابناک" وی افزود: میزان آب ورودی به آبادان از طرح غدیر به میزان ۹۳ هزار متر مکعب و برای خرمشهر تا ۶۸ هزار متر مکعب افزایش پیدا کرده و به طور روزانه گزارش‌های مربوطه به این فرمانداری ارائه می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: با اتمام کار احداث خط لوله دوم غدیر و برداشت آب از آن، شوری آب در کارون و بهمنشیر به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

شهبازی در بحث انتقال آب به روستاها افزود: درحال حاضر ۲۵ تانکر برای شهرستان آبادان پیش بینی شده و کار آب‌رسانی به برخی روستاها با تانکر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی خط انتقال آب به طول شش کیلومتر از تصفیه‌خانه ایستگاه ۱۱ تا تصفیه خانه شهید کشتکار آغاز شده و برای اجرای خط انتقال آب از مبدا به سمت روستاها نیاز به تامین اعتبار است.

وی تاکید کرد: در مناطق بوارده و بریم ۳۰ هزار نفر جمعیت داریم، برای تامین آب شرب با کیفیت مورد نیاز باید تفاهم‌نامه‌ای میان آبفا و شرکت پالایش نفت آبادان منعقد شود.

شهبازی یادآور شد: با توجه به خشک‌سالی در سطح ملی، برای افزایش کمیت آب در آبادان کارهای زیادی انجام شده اما در بحث کیفیت آب امیدواریم با حل مشکلات در سطح استان تا یک ماه آینده کیفیت آب آبادان بهتر می‌شود.

وی در بحث انشعابات غیر مجاز اظهار کرد: تاکنون ۴۳۰ انشعاب در بخش روستایی جمع‌آوری شده و برخی انشعابات دیگر نیز در محاکم قضائی در حال پیگیری هستند.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند نیز در خصوص کمک به کشیدن انشعاب آب در روستاها به منظور رفع مشکل انشعابات غیرمجاز وعده همکاری داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار