قابل توجه شورای شهر و شهردار دهدشت
ایستگاه اول را رد کردم و به سمت ایستگاه بعدی رفتم.اکثر رانندگان این ایستگاه جوان بودند.وقتی از وضعیتشان پرسیدم بشدت گلایه مند بودند.
کد خبر: ۶۱۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 09 June 2018
چند روز پیش یادداشتی در خصوص برخی گلایه های تاکسی داران دهدشتی در سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که متاسفانه مسئولین مورد مخاطب این یادداشت هیچگونه واکنش یا پاسخی به این موضوع ندادند. یکی از شهروند خبرنگاران دهدشتی پس از مطالعه یادداشت با مراجعه حضوری نزد برخی از رانندگان تاکسی سخنان آن ها را شنیده و در قالب گزارشی برای این سایت ارسال نموده است. (اینجا )
متن گزارش: 
چند روز پیش مطلبی با عنوان نارضایتی تاکسی داران،ضعف مدیریت تاکسیرانی و سکوت شورا و شهرداری در سایت تابناک منتشر شده بود که حس کردم بیشتر حالت تخریب داشت تا نقد.
برای آنکه به حقیقت موضوع پی ببرم تصمیم گرفتم به سطح شهر دهدشت بروم و با رانندگان تاکسی صحبت دوستانه داشته باشم.
یک راننده تاکسی ۳۵ ساله گفت در این ۶ سال مشکلاتی که رانندگان تاکسی با آن درگیر هستند، بسیار زیاد است.
وی با تاکید بر اینکه این همه مسئول در شهر دهدشت هیچکدام با خودرو عمومی حرکت نمی‌کنند و برای همین مشکلات این قشر را درک نمی کنند، افزود: عضو شورایی که خیابان را برای نصب بنرهایش می‌خواهد با رانندگان تاکسی بیگانه است.
وی به دیگر مشکلات رانندگان تاکسی اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه مغازدارها، ایستگاه‌ تاکسی را اشغال می‌کنند و پلیس راهور هم هیچ تذکر و برخوردی نمی‌کند.
به سراغ راننده ی دیگری رفتم.او که دل پری از وضعیت موجود داشت گفت :وقتی خودروهای شخصی به راحتی در این شهر کار می‌کنند، ولی برای تاکسی این همه قانون و الزامات وجود دارد، به چه دلیل باید این محدودیت‌ها را تحمل کنیم؟! امتیاز تاکسی دهدشت در مقایسه با شهرهای اطراف به پایین‌ترین حد رسیده است و اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، دیگر رغبتی برای داشتن تاکسی در بین تاکسی‌داران نخواهد ماند. براساس قانون، تاکسیرانی باید با این رانندگان برخورد کند و عدم برخورد تاکسیرانی، سبب بروز مشکلات جدی برای رانندگان تاکسی شده است.
راننده ی دیگری که شاهد صحبت من با همکارش بود به سمتمان آمد و پس از پرسیدن موضوع سفره دلش را باز کرد.
او گفت: وضعیت تاکسی در دهدشت طی این سالها بسیار اسفبار بوده و بسیار خوشحالم که به زودی بازنشسته خواهم شد، اگر تاکسی را با ماشین شخصی عوض کنم، در این شهر راحت‌تر می‌توانم کسب درآمد کنم، چون الزامی برای ماندن در خط تعیین شده ندارم و عوارضی هم به تاکسیرانی پرداخت نمی‌کنم. با این قیمت سوخت و استهلاک خودرو، خودروهای شخصی نیز بر مشکلات ما اضافه کرده‌اند. با اینکه مسافرکشی با خودروهای شخصی ممنوع است، اما متاسفانه برخوردی با این خودروها از سوی تاکسیرانی صورت نمی‌گیرد، در حالی که اگر من بخواهم جلوتر از ایستگاه مسافر سوار کنم، جریمه می‌شوم.
ایستگاه اول را رد کردم و به سمت ایستگاه بعدی رفتم.اکثر رانندگان این ایستگاه جوان بودند.وقتی از وضعیتشان پرسیدم بشدت گلایه مند بودند.
جوانی که به شدت از وضعیت تاکسیرانی و شورای شهر شاکی بود گفت: نمیدونم ظرفیت دهدشت چقده که اینهمه آژانس و تاکسی بی سیم راه انداختن.حالا بماند که پول میگیرن و تاکسی های باقی شهرها رو وارد دهدشت میکنن.واقعا راست گفتن تاکسیرانی بقالی شده.بازرسان این سازمان در برخورد خود به صورت احساسی و تیمی عمل نموده ،به طوری که مشاهده شده این بازرسان در بین این همه تاکسی ،به صورت ناگهانی با فرمان ایست دادن به برخی از رانندگان تاکسی ،با بهانه هایی که توسط بیشتر رانندگان رعایت نمی شود نسبت به جریمه کردن رانندگان تاکسی ها اقدام می نمایند که این جریمه های احساسی بازرسان ،نتایجی بجز ضرر به حال مردم ندارد چرا که آن رانندگان تاکسی این تبعیض بازرسان در جریمه نمودن ها را در برخورد با مسافرانشان نشان می دهند.وی گفت گشت تاکسیرانی شهر دهدشت حدود چهار پنج سال بیشتر است که عملأ غیرفعال بوده و در واقع به عنوان خودروی خرید وسایل و لوازم منزل پرسنل تاکسیرانی مبدل شده است و همین عامل باعث بوجود آمدن چنین تخلفات آشکاری از سوی خودروهای شخصی شده است.
این راننده شاکی ادامه داد که هنگام پیگیری از مسوولان مربوطه جهت برخورد با متخلفان با نشان دادن برگه‌های ما را دنبال نخود سیاه می‌فرستند، و برخی از این مسوولان و کارکنان این نهادها متأسفانه با مسافربرهای شخصی تبانی می‌کنند، و همچنان به آن‌ها اجازه مسافربری می‌دهند.
به سراغ ایستگاه بعدی رفتم.گرمای طاقت فرسای این چند روز و ماه رمضان رمقی برایم نگذاشته بود.اما دوست داشتم بیشتر درد و دلهای رانندگان تاکسی را بشنوم.
یکی ار زانندگان تاکسی که به نظر میرسید از نمایندگانشان بود به شدت عصبانی و دل پری داشت .
تاکنون چندین باراعتراض کرده ایم اما گوشی که صدای مارابشنود وجود ندارد.بیش از چند سال دراین شهر مشغول به فعالیت هستم و جوانی ام را از دست دادم، شایسته نیست چنین مشکلاتی داشته باشم و مجبورشویم هرروز اعتراض کنیم.بجای اینکه صدای مارا بشنوند و راهکاری برای وضعیت تاکسیرانی و تاکسی داران کنند ما را به جلسه شورای تامین بردند و آنجا تهدیدمان کردند که حق ندارید اعتراض کنید.
وی با گلایه از شورای شهر و شهردار گفت:تا جایی که اطلاع دارم شخص شهردار خواهان تغییر مدیریت تاکسیرانی هست اما متاسفانه رئیس شورا مخالف این مسئله است.روزی که ما رای دادیم برای تغییر وضعیت موجود بود اما متاسفانه برخی اعضای شورای پنجم به دلیل وابستگی ها بشدت حق ما را ضایع میکنند.
این راننده شاکی گفت:وقتی مدیری توان مدیریت در جایگاه مربوطه را ندارد باید برود.ما برای تغییر رای دادیم.اما شورای پنجم تمام دغدغه یشان تعویض شهردار بود و متاسفانه هیچ فکری به حال تاکسی داران نکردند.جالب است همین اعضای شورا اولین قولی که از ما گرفتند این بود که در تاکسیرانی تغییرات چشمگیری خواهند داد.اما وقتی قبول شدند حتی جواب تلفنهایمان را نمیدهند.
صحبتها و درد و دلهای این تاکسی داران زیاد بود و یک روز برای شنیدن حرفهایشان کم بود.با این حال همین صحبت یک روزه که با این رانندگان داشتم اوج درد و دلهایشان تغییر وضعیت موجود بوده است.
اینجا از همه ی اعضای شورا و شهردار محترم خواهشمندم نسبت به وضعیت این رانندگان محترم اقدام کنند که اگر حق اینان را نادیده بگیرند احتمال وقوع اتفاقات بدتری وجود خواهد داشت.
توضیح تابناک کهگیلویه و بویراحمد: آنچه که در این گزارش شهروند خبرنگار تابناک ارسال شده است لزوماً مورد تایید یا تکذیب این سایت نیست ، ضمن اینکه مدیریت این سایت خبری تحلیلی آمادگی کامل جهت انعکاس پاسخ یا توضیحات مسئولان مربوطه را دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
حمید انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
انگار چیزی تو این حرفاست.والا رئیس شورا و نماینده شورا در تاکسیرانی جونشون در بده نمیزارن عطایی تکون بخوره.حالا چه گیرشون اومده که اینجوری دارن حمایت میکنن الله اعلم.مابقی اعضای شورا هم که خدا رو شکر دکورن.
سعید تبار زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
تاکسیرانی شده محل حمع آوری پول برای رئیس تاکسیرانی و جدیدا هم برای نمایتده شورا در تاکسیرانی
فامیل بازی رکویس شورا هم به کنار
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
جناب خبرنگار محترم لطفا یک مطلب درباره سکوت شورا و شهردار هم بزن.جالبه که اینها سکوت کردن.
سعادت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
رانندگان تاکسی مظلومترین قشر هستند.۶ ساله .....ی مثل زالو افتاده به جون تاکسیرانی و این رانندگان و از هر راهی داره زجرشون میده.
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
آقای فرماندار تو رو خدا به داد ما رانندگان تاکسی برس.بخدا دیگه خسته شدیم.بخدا زندگیمون داره تباه میشه.یکی به داد ما برسه
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
فعلا که منطقیان داره تصمیم میگیره.آه رانندگان میگیرشون
شهباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
والا رئیس تاکسیرانی با یک لیوان قهوه هم گول می‌خوره.
حالا شما تصور کن رئیس تاکسیرانی چجوری نماینده ی شورا در تاکسیرانی رو هم با خودش همراه کرده.خدایا وقتشه خودت ظهور کنی
عنایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
چند ماهی است که خودروی جدید تاکسی را تحویل گرفتم،پرداخت اقساط ماهانه بسیار بالای همین خودرو در کنار هزینه های کمر شکن زندگی باعث شده که ناچارم از اوایل صبح تا خود غروب یک بند مسافر کشی کنم. اما شخصی که خودروی شخصی دارد بدون پرداخت ذره ای مالیات با وجود آنکه کارمند است و قسط هم ندارد، با خیال راحت در سطح این شهر مسافرکشی میکند و هیچ کسی هم نمیتواند به وی اعتراضی بکند. وقتی هم به تاکسیرانی شکایت میکنیم جواب سر بالا میدهند.جالبتر اینجاست که برخی از این مسافرکش های شخصی از وابستگان رئیس تاکسیرانی هستن
جمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
همه مشکلات را به طور صد در صد مسئولین سازمان تاکسیرانی از آنها اطلاع دارند اما سوال اینجاست که چرا این معضلات مردم ،برای مسئولین این سازمان امری عادی شده و این سازمان با نیروی که در اختیار دارد و هزینه هایی که انجام می دهد نمی تواند و یا بهتر است بگوییم نمی خواهد نسبت به رفع این مشکلات اقدام نماید سوال مهم و ویژه ای می باشد که امیدواریم مسئولین این سازمان نسبت به پاسخ دادن به آن اقدام نمایند و شاید هم عدم رفع این معضلات بهانه ای جهت ضربه زدن و زیر سوال بردن مسئولین شهرداری می باشد!!!
اشنو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
مقصر رئیس شورا و نماینده تاکسی رانی در شورا است که به دلیل فامیل بازی پشت رئیس تاکسیرانی را میگیرند.اگر رئیس تاکسیرانی فامیلشون نبود بخدا قبل از انتخاب شهردار عوض کرده بودند.ولی چون طرف از فامیلاشونه باید بمونه وگرنه طایفه .... دلخور میشه. خدا ازشون نگذره مگر یک بار دیگر نخوان تو انتخابات شرکت کنند علنی ما تاکسیرانان بر علیه این دو شخص یعنی رئیس شورا جناب .....و نماینده شورا در تاکسیرانی آقای...بنر میزنیم
مهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
والا ما که گذشتیم و گذشت آنچه شورا و تاکسیرانی با ما کرد اما جهت اطلاع رئیس شورا نماینده شورا در تاکسیرانی عرض کنم که این دوره انتخابات میرسه.ما و شما دوباره رو در روی هم قرار میگیریم.دفعه ی بعدی نشون میدیم که ما تاکسی داران چقد در تغییر نتیجه انتخابات تاثیر گزاریم
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
جناب بالوایه رئیس محترم شورا
سلام علیکم
شما که دم از قانون و قانونمندی میزنید و در مورد بحث بازارچه یقه رو صدچاک کردین برای قانون چطور شد تو بحث تاکسی رانی سکوت کردید.
آیا روزی که ماها به شما رای دادیم قرارمون این بود که فامیل بازی باشد.شما قول دادید از رای ما صاینت کنید.این بود قولتان؟
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
آقای بالوایه رئیس شورا و آقای حاج شهاب تقوی نمایمده شورا در تاکسیرانی سلام
لطفا طایفه گری و فامیل بازی رو کنار بزارید و دلتون به حال ما تاکسی داران بسوزه.
جناب بالوایه این دیدگاه غلطی که اگر رئیس تاکسیرانی رو بردارین فردا باب میشه عادت میشه کنار بزارید.
لطفا دنبال بهانه بهتر بگردید.بخدا آه زن و بچه ی ما بی جواب نمیمونه.
سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
والا انگار تو شهرداری قحط الرجال اومده.یعنی یک نیروی بدرد بخور نیست که بزارن جای این آقا؟
والا اینقد آدم تحصیلکرده و مدیر تو شهردار هست که رئیس تاکسیرانی بدرد تو جیبشون هم نمیخوره.
لطفا بیخیال فانیل بازی.
آقای رئیس شورا به خودم گفته کسی رو نداریم بزاریم اگر خواست تا بیام حداقل ۲۰ نفر رو بهش معرفی کنم.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
بجای اینکه ما رو میبرن و ازمون تعهد میگیرن که تحسن نکنیم.رئیس تاکسیرانی رو ببرن ازش تعهد بگیرن که اینقد بیخیال نباشه.
یا رئیس شورا و نماینده ی شورا در تاکسیرانی رو ببرن و ازشون تعهد بگیرن.
عمار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
مسئول محترم تابناک سلام
از بابت این خبر و خبرنگاری که زحمتش رو کشید ممنونیم.ولی خود شما هم تو گروه ها و شبکه های مجازی مانوری روش ندادین.ما تنها امیدمون به شماست.به شمایی که پیگیر باشید و اینقد بحثش رو نطرح کنید تا اعضای محترم شورا جوابی داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار