گلابگیری در کاشان :
همزمان با شکفتن گل های محمدی و در راستای برگزاری مراسم افتتاحیه هفدهمین آیین گلابگیری منطقه کاشان، کهن باغشهر ایران شهر سرسبز نیاسر به عنوان یکی از مراکز گردشگری ایران، شاهد حضور بی سابقه گردشگران داخلی و خارجی بود.
کد خبر: ۶۱۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 28 May 2018

به گزارش تابناک اصفهان : سبحان نظری افزود: بیش از دو میلیون نفر گردشگر از آثار شاخص تاریخی شهر نیاسر از جمله آبشار، باغ تاریخی تالار، غار رییس، چارتاقی و آیین گلابگیری و گلچینی نیاسر از اول فرودین تا پایان اردیبهشت بازدید کردند.

شهردار نیاسر خاطرنشان کرد: تردد هزاران خودرو سبک و سنگین در این ایام راه های ارتباطی کاشان به نیاسر را با ترافیک سنگینی روبه رو کرد، به گونه ای که بسیاری از مسافران و گردشگران پس از ساعت ها تحمل ترافیک توانستند خود را به محدوده و منطقه تفریحی و آبشار زیبای این شهر و باغ تاریخی تالار برسانند.

وی گفت: ورود تعداد زیادی از گردشگران به این شهر جهت بازدید از گلستان های گل محمدی و آیین گلابگیری مدیران شهری را با مشکلات فراوان روبه رو کرده است.

نظری تصریح کرد: حضور چشمگیر گردشگران در شهر سبز نیاسر در پی تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی در فصل گل و گلاب به حدی افزایش یافت که مسئولان نیاسر به ویژه شهرداری، ستاد طرح ترافیک، نیروی انتظامی و پلیس راه را غافلگیر کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به بازدید از این شهر تا جایی که امکان دارد در اواسط هفته سفر داشته باشند تا بتوانند از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار باشند.

نظری، با اشاره به بازدید مسئولان کشوری از آثار تاریخی شهر نیاسر در این ایام گفت: مسئولان کشوری با بازدید از تمامی آثار تاریخی به ویژه چارتاقی، غار رییس، باغ تاریخی تالار، آبشار و مجموعه حمام و آسیاب آبی قول های مساعدی جهت رفع مشکلات شهر داده‌اند.

شهردار نیاسر، با بیان اینکه نیاسر یکی از شهرهای توریستی و بکر کشور است، اظهار کرد: در این شهر آثار برجسته تاریخی مانند غار تاریخی رییس، چارتاقی، باغ تاریخی تالار، چشمه اسکندریه و آبشار، آسیاب آبی، حمام صفویه، مسجد پاچنار، برج چالقاب، چنارهای قدیمی و کهنسال و همچنین جاذبه های طبیعی همچون چشم انداز نیاسر، دشت های گل آلاله و شقایق های وحشی، باغات گل محمدی و آیین گلابگیری سنتی کم نظیر است.

نظری با بیان اینکه مراسم گل چینی و گلابگیری تا اواخر خردادماه ادامه دارد، افزود: نیاسر یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است و از قدیم تاکنون دارای اهمیت خاصی است، نام این شهر از نیا به معنی جایگاه نیاکان و بزرگان گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار