رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهدمقدس از پیش بینی افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۲ درصدی مسکن خبر داد.
کد خبر: ۶۱۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 27 May 2018

به گزارش تابناک رضوی، علی مراد زاده عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در اتاق جلسات اتحادیه مشاوران املاک مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در طول بهمن و اسفند سال گذشته مهم‌ترین اقدام، اصلاح ساختار اداری ‌و بازرسی بوده و واحد اجراییات بازرسی را راه اندازی کردیم.

وی بیان کرد: اتحادیه مشاوران املاک 5 کمیسیون شامل بازرسی، آموزش، شکایات، حل اختلاف و فنی دارد که هر کدام از آنها 5 عضو دارد از ابتدای سال 97 دو مقوله سرفصل اصلی کارهای ما بوده یکی غربالگری و دیگری آموزش که یکی از اهداف آنها آشنا کردن شهروندان با حقوق حقه خود است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد ادامه داد: بخش غربالگری به واحدهای صنفی سطح شهر مراجعه کرده و برای صاحبان واحدها و مشاوران آنها کارت شناسایی صادر می‌شود تا تعداد اصلی شاغلان در این حرفه مشخص شود.

مرادزاده با اشاره به گردش مالی بالای صنف معاملات املاک، خاطرنشان کرد: در نظر داریم که با توجه به اهمیت مشاوران املاک برای تمام مشاوران شاغل در دفاتر املاک کارت شناسایی صادر کنیم. دیگر طرحی که در دست انجام است، ‌پرینتی کردن قولنامه‌ها است که سبب می‌شود امنیت معاملات در حوزه مسکن افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد با بیان اینکه همیشه نمی‌توان از ابزارهای قهری استفاده کرد، تاکید کرد: در نظر داریم به صورت سالانه واحدهای برتر را شناسایی کرده و از آنها تقدیراتی داشته باشیم که افراد از مزایای معنوی آن بهره‌مند شوند.

مرادزاده عرف متراژ ساختمان‌ها را حدود 75 تا 150 متر است، خاطرنشان کرد: هم اکنون سطح قیمت تمام ‌واحدها شبیه هم هستند و اجاره بها هم اکنون از 300 تا 400 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است. از سال 92 تا انتهای بهمن 96، رکود سنگینی در بازار داشتیم و در بهمن ماه یک مقداری جرقه‌هایی از رونق در بازار زده شد که این دوره پیش رونق تا 20 اسفند ادامه داشت.

رئیس اتحادیه املاک مشهد بیان کرد: بعد از تعطیلات فروردین و همراه با گران شدن دلار قدری رکود در بازار به وجود آمد چراکه سرمایه‌گذاری مردمی به سمت بازار سکه و طلا رفته بود.پیش‌بینی ما این است که قیمت بین 10 تا 12 درصد رشد داشته باشد و ممکن است برخی از واحدهای کوچک افزایش قیمت بیش‌تری داشته باشد.

مرادزاده تاکید کرد: زمانی که قیمت‌ها افزایش پیدا کند، معاملات هم کاهش دارد و ما هم اکنون روزانه بین 2 تا 3 نفر داریم که برای جمع‌آ‌‌وری واحدهای خود اقدام می‌کنند و تعداد بیش‌تری داریم که از پرداخت مالیات خود عاجز هستند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد مقدس خاطرنشان کرد: خواسته ما این است که نرخنامه اتحادیه املاک مشهد میانگینی از تمام کشور باشد اما هم اکنون نرخنامه بسیار پایینی داریم که سبب به وجود آمدن برخی از شکایات می‌شود.

وی مالیات را یکی از معضلات موجود برای مشاوران املاک اعلام کرد و افزود: متاسفانه مالیات بر عملکرد ‌و ارزش افزوده به حدی غیر منطقی است که ما تنها اداره دارایی را در این حوزه مقصر می‌دانیم.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک به دنبال ایجاد تفاهم هستند، تصریح کرد: متاسفانه امکان تعیین نرخ به صورت اجباری وجود ندارد‌ و باید عرضه را افزایش داد که یکی از روش‌های آن وارد کردن خانه‌های خالی به چرخه مصرف و تسهیل روند ساخت و ساز است.

رییس اتحادیه املاک مشهد مقدس با تاکید بر اینکه شهروندان باید از ‌مشاوران املاک قولنامه پرینتی را درخواست کنند، اظهار داشت: در صورتیکه ‌واحدی از دادن قولنامه پرینتی به مردم خودداری کند افراد می‌توانند حق کمیسیون را پرداخت نکنند.

مرادزاده با بیان اینکه از ابتدای فعالیت اتحادیه املاک در مشهد حدود 12 هزار و 800 فقره جواز صادر کرده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 6200 واحد تا کنون از چرخه این شغل خارج شده‌اند و حدود 5800 عدد باقی مانده‌اند اما تعداد زیادی از افراد بدون جواز کسب در این حرفه مشغول هستند.

وی وضعیت فعلی بازار را رکود تورمی دانست و افزود: بر این باور هستیم که رکود در حال افزایش بوده و عمیقتر می‌شود.در مجموع باید این را گفت که خانه‌‌دار شدن برای مشهدی‌ها سخت‌تر شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار