با سرمایه گذاری بانک توسعه اسلامی؛
فیض‌الله پاسره در بازدید فرماندار کهگیلویه از روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی در دهدشت، گفت: پروژه‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای پر جمعیت تنگاری و طولیان در کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه‌گذاری بانک توسعه اسلامی وارد فاز اجرایی شد.
کد خبر: ۶۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 24 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، فیض‌الله پاسره در بازدید فرماندار کهگیلویه از روند اجرایی پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی در دهدشت، گفت: پروژه‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای پر جمعیت تنگاری و طولیان در کهگیلویه و بویراحمد با سرمایه‌گذاری بانک توسعه اسلامی وارد فاز اجرایی شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در راستای حفاظت از منابع آب ، حفظ  محیط زیست و توجه به بهداشت همگانی پروژه‌های فاضلاب روستایی را در دستور کار دارد و ما نیز با توجه به اولویت‌هایی از جمله  مراکز جمعیتی، لزوم حراست  از محیط زیست و خطر آلودگی آب شرب روستاها چندین پروژه فاضلاب در روستاهای استان را تعریف کردیم.

وی با اشاره به اینکه پیمان این پروژه‌ها به صورت ملی  توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  منعقد شده، بیان کرد: اگر چه زمانی فقط تامین آب شرب اولویت شرکت‌های آب و فاضلاب  بود اما هم اکنون  پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب  برای  بعضی از روستاهایی که دارای  اولویت‌های زیست محیطی  باشند یک ضرورت است.

فیض الله پاسره ادامه داد: از این طریق هم میتوان به حفظ محیط زیست و آب آشامیدنی مردم کمک کرد و هم از طرفی با فرآیندهای تصفیه پساب فاضلاب ‌ها را به چرخه استفاده برای مصارف صنایع، مصارف کشاورزی  و آبیاری فضای سبز بازچرخانی کرد.

پاسره عنوان کرد: پروژه تصفیه فاضلاب شوتاور می‌تواند مدل خوبی برای ادامه فعالیت در زمینه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌ها باشد، چون این پروژه در روستای پر جمعیت شوتاور که فاضلاب روستا عاملی برای آلوده شدن آب روستا شده بود، اجرا شد.

وی گفت: هم اکنون با اینکه فرایندهای تصفیه به مرحله ۱۰۰ درصد نرسیده اما پساب خروجی از تصفیه خانه با راندمان قابل قبولی در مقایسه با استانداردهای تخلیه  پساب روانه محیط پذیرنده می‌شود.

این مدیر استانی بیان داشت: این یعنی زنگ خطر در منابع آب، علاوه بر لزوم بازسازی خطوط آب، صرفه جویی در آب شرب، استفاده از منابع جدید آبی و بازچرخانی فاضلاب برای استفاده های کشاورزی و صنعت یک ضرورت جدی است که باید با صرف منابع لازم دنبال شود.

پروژه‌ جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستای طولیان وارد فاز اجرایی شد

 

فرماندار کهگیلویه در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش های آب و فاضلاب روستایی گفت: باید به دنبال مطالعه پروژه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب بهداشتی در روستاهای دیگر بود و با توجه به بودجه سعی می‌کنیم در این خصوص منابعی را اختصاص دهیم.

پوزش بیان کرد: پیمانکار پروژه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب طولیان تجهیز کارگاه کرده است و بزودی عملیات فیزیکی این پروژه را آغاز می‌کند.

فرماندار کهگیلویه گفت: مردم باید بدانند اجرای این پروژه یک فرصت است، هم سلامت و بهداشت آنها و هم محیط زیست و آب مردم حفظ می‌شود، قطعاً به فراخور بودجه هایمان به فکر مطالعه و اجرای پروژه‌های این چنینی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: آب و فاضلاب روستایی عملیات اجرایی جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب طولیان را زودتر شروع کند، اگر در میانه کار معارض اجتماعی وجود داشت با نگاه مثبت مردم عزیز مرتفع خواهیم  کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار