سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت برواحدهای صنفی کرمان در ماه مبارک رمضان تشدید شده است گفت: ۶ گروه کار بازرسی و نظارت برواحدهای صنفی را برعهده دارند.
کد خبر: ۶۱۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 23 May 2018

محمدرضا خواجویی  با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بحث نظارت و بارزسی بر بازار تشدید می‌شود اظهار‌داشت: در مرکز استان کرمان در نوبت صبح چهار گروه و در نوبت عصر نیز دو گروه کار بازرسی و نظارت برواحدهای صنفی را برعهده دارند.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه 29 ناظر افتخاری نیز به صورت نامحسوس در سطح بازار قیمت‌ها را کنترل می‌کنند گفت: در کنار این تیم‌های نظارتی، تیم بازرسی اتاق اصناف هم بر بازار و واحدهای صنفی نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه سه گروه کالا داریم که بر اساس دستورالعمل‌هایی که از قبل به سازمان صنعت معدن و تجارت ارسال شده بود قیمت‌گذاری آنها انجام می‌شد افزود: کالاهای گروه اول که کالاهای مورد نیاز مردم را شامل می‌شود قیمت‌گذاری آنها توسط کمیسیون نظارت انجام می‌شود.

خواجویی با بیان اینکه قیمت‌گذاری در گروه دوم توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تعیین می‌شود بیان کرد: تعیین قیمت کالاهای دسته سوم توسط واحدهای صنفی براساس فاکتور خرید معتبر و درصد سود انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته از سوی هیئت عالی نظارت بخشنامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور ابلاغ شد که براساس آن قیمت‌گذاری در گروه اول را کاهش داد، گفت: قیمت گذاری تنها در پنج گروه مشاورین املاک، نمایشگاه‌های اتومبیل، نان حجیم و نیمه حجیم، توقفگاه‌ها و آموزشگاه‌های رانندگی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان افزود: پیگیری و مکاتباتی با وزارت صنعت و معدن در این رابطه داشتیم تا قیمت‌گذاری به حالت قبل برگردد و یا اینکه به کمیسیون‌ها اختیاراتی داده شود تا دربحث قیمت‌گذاری‌ها ورود پیدا کنند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار