سومين جلسه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان يزد به رياست استاندار و دبيري رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 23 May 2018

«سيدمجتبي حسيني پور» رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد در پايان نشست در جمع خبرنگاران به طرح‌هاي ارائه شده در جلسه پرداخت و گفت: ستاد در جلسه امروز خود به بررسي طرح‌هاي دانش بنيان در حوزه هاي تصفيه آب، تامين برق و حمل و نقل در قالب مركز فناوري‌هاي پيشرفته پرداخت و مقرر شد در كميته‌اي با حضور دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط و همچنين بخش خصوصي موارد به صورت تخصصي‌تر مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد تا امكان سنجي و اولويت اين پروژه‌ها براي اقدامات بعدي بررسي شود. 

«احمد عبادي» داراي مدرك دكتري برق و الكترونيك از كانادا در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتي استان به تبيين طرح‌هاي دانش‌بنيان حوزه‌هاي آب، برق و حمل و نقل ريلي پرداخت.

وي در توضيحات خود پيرامون طرح قطار پرسرعت مغناطيسي با بيان پيش نيازهاي استقرار اين فناوري در استان يزد گفت: فاز اول اين طرح به 500 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد كه در صورت تامين اين اعتبار و همچنين امكانات مورد نياز، مي توان طراحي و ساخت قطار مغناطيسي با سرعت 1000 كيلومتر در ساعت را در براي نخستين بار در كشور كليد زد.

عبادي گفت: اين فاز به 3 سال زمان نياز دارد و در صورت اجرايي شدن مي‌تواند جايگزين مناسبي براي خط 5 متروي تهران يا قطار تهران - مشهد باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار