معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: جابجایی واحدهای صنعتی غرب مشهد در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱ 13 July 2015
محمد مقدوری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، پیرامون گزارشی از آخرین وضعیت حوزه عمرانی خراسان‌رضوی، اظهار داشت: وضعیت هواشناسی و شرایط دمایی تا 20 تیرماه، منجر به افزایش دو درصدی دما به نسبت مشابه سال گذشته شده بود که شرایط سختی را در تابستان به‌وجود آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی با بیان افزایش مصرف انرژی در میان مردم با توجه به گرمی هوا گفت: در استان و مشهد مقدس شاهد افزایش بیش از هشت درصدی مصرف آب بوده‌ایم و همچنین مصرف برق در این میان با توجه به شرایط به وجود آمده پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی در مورد کاهش تصادفات در استان و مشهد مقدس در بیان مقایسه سه ماهه اول سال جاری با مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: تلفات درون شهری که منتهی به فوت می‌شود با 13.76 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و همچنین تصادفات درون شهری در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته 13.59 درصد افزایش یافته است.

مقدوری میزان تصادفات درون شهری و برون شهری در سه ماهه امسال را برابر با میزان تصادفات سال گذشته دانست و تاکید کرد: در سه ماه سال گذشته میزان تصادفات درون شهری در سطح استان منجر به فوت 109 نفر شده و همچنین میزان تصادفات برون شهری در سطح استان منجر یه فوت 184 نفر شده است.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: میزان کشته‌ها در سه ماه سال جاری در تصادفات درون شهری 94 مورد بوده است و این میزان در تصادفات برون شهری به 209 مورد رسیده است؛ در روستا‌ها نیز در سه ماه سال گذشته آمار فوت 36 مورد و در سال جاری این میزان به 26 مورد رسیده است.

وی اعتبارات استانی ابلاغ شده در سال جاری را با کاهش 10 درصدی مواجه دانست و گفت: با وجود آنکه 355 میلیارد تومان اعتبارات استانی به ما تعلق گرفته بود ولی این میزان در سال جاری با کاهش 10 درصدی به 320 ملیارد تومان رسیده است.

مقدوری شرایط به وجود آمده از نظر مالی و بودجه را دلیلی برای نیازمندی به همکاری با بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: آزاد‌راه مشهد- چناران- قوچان یکی از طرح‌های عمرانی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است که در آن 20 درصد آستان قدس، 30 درصد دولت و 50 درصد انجمن‌ها شرکتی و دولتی سهیم هستند.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت قطار شهری مشهد - گلبهار گفت: مناقصه بین المللی برای این پروژه عمرانی در فروردین ماه صورت گرفت که در حال حاضر مشغول به انجام پیگیری به جهت اجرایی کردن آن هستیم.

وی همکاری با بخش خصوصی را حرکتی مثبت دانست و در بیان تعدادی از پروژه‌های همکاری شده گفت: نیروگاه 50 مگاواتی راشد تربت حیدریه و نیروگاه ابن یمین سبزوار از جمله طرح‌هایی هستند که در حال نهایی شده هستند و همچنین همکاری با بخش خصوصی موجب اجرایی شدن پروژه فاظلاب شهرستان کاشمرو نیروگاه بادی خاف شده است.

مقدوری رکود موجود در کشور و همچنین در سطح استان را سبب کندی ساخت‌و‌ساز دانست و اظهار داشت: در روز گذشته با دستور استاندار کارگروهی برای شناخت راه‌های خروج از رکود ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم با این حرکت جلوی رکود ساخت‌و‌ساز را بگیریم.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در یان پروژه‌های کلان شهری بیان کرد: کلنگ‌زنی قطعه مشهد به سبزوار، برقی کردن راه‌آهن مشهد- تهران، راه‌آهن خواف - هرات، راه آهن مشهد - بیرجند - گناباد و راه‌آهن مشهد - بجنورد - گرگان از جمله اقدامات کلان در این استان است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌هایی در مورد برقی کردن راه‌آهن مشهد - تهران وجود دارد که در آن وزیر راه و شهرسازی تقاضای تامین دو ملیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی را داشتند که به رئیس‌جمهور ابلاغ شده تا در صورت موافقت مقام معظم رهبری در اختیار این پروژه قرار گیرد.

مقدوری افزود: مشکلاتی که به‌سبب کمبود ریل در پروژه راه آهن خواف - هرات وجود داشت خوشبختانه با انتقال 5 کیلومتر ریل برطرف شد و امیدواریم بتوانیم در این سال شاهد اتمام کار ریل گذاری آن در داخل مرز ایران باشیم.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی هفت تا 10 درصد پروژه‌های عمرانی را قابل واگذاری به بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: ساخت سالن‌های ورزشی، ساختمان‌های اداری، پرو‌ژه‌های خدماتی و خدمات درمانی ازجمله مواردی است که بخش خصوصی می‌تواند بر آن تکیه کند ولی متاسفانه با روبه‌رو شدن با عدم اقبال بخش خصوصی، نتوانسته‌ایم در این موارد موفقیتی کسب کنیم.

وی افزود: پروژه‌های سفر هیئت دولت در جهت اجرایی شدن دچار عقب افتادگی نیست و توانسته با توجه به اعتبارت در نظر گرفته شده عملکرد و پیشرفت خوبی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار