معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی پروژه قطار شهری مشهد--گلبهار در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 13 July 2015
محمد مقدروی در نشست خبری بیان کرد: مناقصه بین المللی قطار شهری مشهد- گلبهار برگزار و برنده آن مشخص شده است و به زودی عملیات اجرایی آن اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراحل زیر سازی و تملک این پروژه انجام شده است بیان کرد: دو قطعه نخست این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر به طور ۱۰۰ درصد و قطعه سوم به صورت ۸۰ درصد و قطعه چهارم نیز تملک آن به میزان ۳۵ درصد انجام پذیرفته است.

بهره گیری ۲ میلیارد دلاری از تسهیلات صندوق منابع ملی

مقدوری همچنین از بهره مندی دو میلیارد دلاری از تسهیلات صندوق منابع ملی برای اجرای برخی پروژه های عمرانی خبر داد و افزود: تجهیز کارگاه برای اجرای پروژه حرم تا حرم از مشهد مقدس و سبزوار، برقی کردن خط آهن مشهد- تهران و احداث راه آهن خواف- هرات و همچنین خط آهن مشهد- گناباد- بیرجند- زاهدان از جمله پروژه هایی است که برای انجام مطالعات آن ردیف اعتباری در بودجه سال جاری دیده شده است.

وی از پیگیری برای اجرای خط آهن مشهد، بجنورد و گرگان، مطالعات برای تامین آب از خارج مزرها و از طریق کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان و موضوع انتقال آب از دریای عمان برای سه استان شرقی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، به عنوان پروزه های مهم خبر داد.

مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های عمرانی

وی با اشاره به حجم بالای پروژه های نیمه تمام و لزوم تسریع در روند تکمیل آن ها بیان کرد: ۱۰ درصد از این پروژه ها دربخش های ورزشی، ساختمان های اداری، پروژه های خدمات شهری و درمانی قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

مقدوری افزود: در همین راستا پروژه احداث آزاد راه مشهد- چناران- قوچان با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی و مشارکت ۲۰ درصدی آستان قدس رضوی و ۳۰ درصدی دولت اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور استاندار ادامه داد: احداث دو نیروگاه ۵۰۰ مگا واتی در تربت حیدریه و سبزوار، نیروگاه بادی در نشتیفان خواف و مشارکت برای اجرای فاضلاب شهری کاشمر را از دیگر پروژه هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.

وی با اشاره به انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام همچنین افزود: فعالیت های مرتبط با این موضوع در حوزه عمرانی از طریق ستاد استانی فعالیت های عمرانی و کارگروه های هوشمند سازی، امور زیر ساختی و زیر بنایی و شهرسازی دنبال می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار