در رشته‌هاي 110 متر و 400 متر با مانع رقم خورد
دووميداني‌كاران استان قم با درخشش در دو رشته موفق به كسب مدال‌هاي طلا و برنز مسابقات ليگ طلايي دووميداني قهرماني كشور شدند.
کد خبر: ۶۰۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ 22 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، بعد از درخشش رضا ملک‌پور در نخستین مرحله مسابقات فصل 1397 لیگ طلایی دوومیدانی ایران که با قهرمانی این دوومیدانی‌کار با تجربه همراه بود، بار دیگر چهره‌های شاخص دوومیدانی قم در مرحله دوم لیگ به میدان رفته و افتخار آفرین شدند.

این در حالی است که مرحله دوم مسابقات دوومیدانی لیگ طلایی ایران در بخش مردان با حضور نفرات برگزیده از استان‌های سراسر کشور به میزبانی مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برگزار شد و نمایندگان قم در رشته‌های 110 متر با مانع و 400 متر با مانع درخشیدند.

با توجه به آیین‌نامه برگزاری رقابت‌های لیگ طلایی دوومیدانی، در صورت کسب حدنصاب‌های تعیین شده توسط دوومیدانی‌کاران، به برترین‌های هر ماده به ترتیب جوایز دو میلیون، یک و نیم میلیون و یک میلیون تومانی اهدا شد و دو تن از دوومیدانی‌کاران قم از این جایزه برخوردار شدند.

این مرحله از مسابقات لیگ طلایی دوومیدانی جنبه انتخابی تیم ملی دوومیدانی را داشت و در واقع فرصت بسیار مناسبی برای دوومیدانی‌کاران مواد مختلف بود تا آمادگی خود را برای رسیدن به سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی به نمایش بگذارند.

در رشته ۱۱۰ متر با مانع که حد نصاب دریافت جایزه ثبت رکورد 14 ثانیه و 10 صدم ثانیه و حد نصاب حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا 13 ثانیه و 70 صدم ثانیه محسوب می‌شد، علی کشاورز از قم موفق به ثبت رکورد 15 ثانیه و 22 صدم ثانیه شد و به مقام سوم و جایزه یک میلیون تومانی رسید.

اما در رشته 400 متر با مانع این دوره از مسابقات که حد نصاب دریافت جایزه 51 ثانیه و 90 صدم ثانیه و حد نصاب کسب سهمیه بازی‌های آسیایی اندونزی 50 ثانیه و 20 صدم ثانیه بود، رضا ملک‌پور دوومیدانی‌کار شاخص قم با ثبت رکورد 51 ثانیه و 18 صدم ثانیه قهرمان شد و به جایزه دو میلیون تومانی رسید اما رکورد وی با حد نصاب ورودی بازی‌های آسیایی کمی تفاوت داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار