رییس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رییس مرکز بهداشت خوزستان از تشدید نظارت كارشناسان بهداشت محیط استان بر مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماكن عمومی همزمان با ماه مبارك رمضان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ 21 May 2018

دکتر شکرالله سلمان زاده در خصوص فعالیت‌های بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هر ساله قبل از شروع ماه مبارک رمضان بازرسی از اماکن عمومی و به ویژه مساجد انجام می شود و همکاران در مورد بهداشت فردی، نظافت نمازخانه‌ها و همچنین توزیع افطاری و سحری تذکرات لازم را به متولیان می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین بازرسی‌ مراکز تهیه و توزیع با تاکید بر شیرینی‌فروشی‌ها و آش و حلیمی‌ها تشدید می‌شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اجرای این بازدیدها را در راستای حفظ سلامت مصرف‌کنندگان مواد غذایی عرضه شده در مراکز تهیه و توزیع و همچنین مراسم مختلف افطاری و سحری عنوان کرد و گفت: اکیپ‌های دو و سه نفره بازرسی در ساعت‌های صبح، عصر و شب هنگام، از مراکز تهیه و توزیع بازرسی را انجام می‌دهند و از سلامت مواد غذایی اطمینان حاصل می‌کنند.

سلمان‌زاده بیان کرد: همچنین از طریق اتاق اصناف از متصدیان مراکز تهیه و توزیع مختلف خواسته شده که از عرضه مواد غذایی غیر مجاز خودداری کرده و آش و حلیم را در ظروف گیاهی یا ظروف تایید شده وزارت بهداشت عرضه کنند.

وی ادامه داد: مردم نیز باید به منظور حفظ سلامت خود، مواد غذایی مورد نیاز را از مراکز تهیه و توزیع مجاز و بهداشتی خریداری کرده و زولبیا و بامیه را تنها از فروشگاه‌های قنادی دارای مجوز و نه سوپر مارکت‌ها و سایر اصناف خریداری کنند.
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین اگر قصد دارند از آش و حلیم یا سایر غذاهای داغ استفاده کنند ترجیحا ظروف موجود در منزل مثل قابلمه‌ها یا ظروف شیشه‌ای درب‌دار را برای خرید همراه ببرند.

سلمان‌زاده گفت: همچنین توجه داشته باشند که به منظور جلوگیری از مسمومیت‌های غذایی، غذای آماده را یا در یخچال و یا در دمای بالای 70 درجه نگهداری کنند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موارد را با شماره تلفن 190 سامانه رسیدگی به شکایات مردمی به منظور ثبت و پیگیری مطمئن معضلات بهداشتی مطرح نمایند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار