رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متاسفانه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش اولویت نیست، گفت: آموزش و پرورش نگران از دست دادن لقمه‌های چرب خود در مدارس غیردولتی نباشد.
کد خبر: ۶۰۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 21 May 2018
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متاسفانه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش اولویت نیست، گفت: آموزش و پرورش نگران از دست دادن لقمه‌های چرب خود در مدارس غیردولتی نباشد.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: با اعلام جذب دانش آموزان در مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه، پیش بینی‌ها درست از آب درآمد و مشخص شد این همه تعلل و اعلام اخبار متناقض و سرگردانی مردم از بهمن تاکنون فقط برنامه ریزی برای گرفتن زمان و توسعه مدارس غیر دولتی بود.

وی افزود: پیش بینی شده بود که آموزش وپرورش بعداز تکمیل ظرفیت مدارس غیردولتی، ثبت نام و جذب دانش آموزان در مدارس سمپاد را شروع می‌کند.

وزیر اسبق آموزش وپرورش تاکید کرد: بر اساس اخبار واصله کار گزینش وجذب و ثبت نام در مدارس غیر دولتی به اتمام رسیده و این در حالی است که در شهر تهران ۱۲ میلیون تومان و گاهی بیش از ۲۰ میلیون تومان شهریه از اولیای دانش آموزان دریافت و یا وثیقه‌های لازم برای وصول شهریه از اولیای دانش آموزان اخذ شده است.

کاسبی در فرهنگی‌ترین نهاد کشور

وی تاکید کرد: خبر‌ها حاکی از آن است که در صورت انصراف دانش آموزان از این مدارس حداقل ۵ درصد از شهریه استرداد نمی‌شود؛ یعنی کاسبی در سطح وسیع در فرهنگی‌ترین نهاد کشور و استفاده از استیصال مردم، با برنامه ریزی آموزش وپرورش و سوء استفاده از مردم که به هیچ عنوان توجیهی ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که بار‌ها مقام معظم رهبری در خصوص عدالت تذکر داده اند، باید دستگاهی که متولی فرهنگ کشور است، پرچمدار توسعه عدالت باشد و این رویکرد وزارت آموزش و پرورش ۱۰۰ درصد با روح حاکم بر آموزش و پرورش و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه و سایر اسناد فرادستی در تضاد است.

وی تاکید کرد: از روز‌های ابتدایی طرح حذف آزمون در مدارس ابتدایی اعلام کردم که حذف آزمون و مقوله حذف مدارس سمپاد دو بحث کاملا مجزاست، اما متاسفانه شاهد بودیم که آموزش وپرورش با سفسطه به هدف خود مبنی بر اولویت دادن به جذب دانش آموزان مستعد در بخش غیردولتی رسید و با خبر دیروز وزارت آموزش وپرورش برای همه روشن شد که متاسفانه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش اولویت اول نیست.

وزارت آموزش وپرورش باید خیلی زودتر از این زمان به دنبال روش‌های جایگزین آزمون برای جذب دانش آموزان مستعد در مدارس سمپاد می‌گشت
حاجی بابایی تاکید کرد: وزارت آموزش وپرورش باید خیلی زودتر از این زمان به دنبال روش‌های جایگزین آزمون برای جذب دانش آموزان مستعد در مدارس سمپاد می‌گشت چراکه روز‌های پایانی اردیبهشت زمانی مناسبی نیست که وزارت آموزش وپرورش تازه اعلام می‌کند به دنبال راهکار جایگزین آزمون هستیم.

وی با اشاره به اتمام مراحل جذب و ثبت نام در مدارس غیر دولتی افزود: این شهریه‌های کلان و دریافت وثیقه مبنی بر عدم استرداد حداقل ۵ درصد از شهریه‌ها از دانش آموزان ثبت نام شده نشان می‌دهد که آموزش و پرورش از مسیر اصلی خود خارج شده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار امیدواری کرد: دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس غیردولتی نیز در لیست پذیرفته شدگان مدارس سمپاد قرار گیرند و آموزش و پرورش نگران از دست دادن لقمه‌های چرب خود در مدارس غیردولتی نباشد.

حاجی بابایی تاکید کرد: مطالعات تطبیقی نشان می‌دهد حتی در کشور‌هایی که مدعی توسعه هستند آموزش وپرورش در این حجم خصوصی نشده است.

دولت کجا به دنبال نهادینه کردن حقوق شهروندی می‌گردد

وی عنوان کرد: عدالت آموزشی اولیه‌ترین حق شهروندی کودکان و نوجوانان است که متاسفانه در آموزش وپرورش نقض شده است و وقتی حقوق شهروندی در فرهنگی‌ترین نهاد خدمات رسان کشور رعایت نمی‌شود، دولت کجا به دنبال نهادینه کردن حقوق شهروندی می‌گردد.

وی با طرح این سئوال که آیا بلاتکلیف نگه داشتن طولانی مدت اولیاء و دانش آموزانی که در آستانه تغییرات بحران زای نوجوانی قرار دارند، مصداق واقعی تحمیل استرس به آینده سازان کشور، آن هم با شعار و ادعای حذف استرس نبود؟ تاکید کرد: باید برنامه ریزی آموزش وپرورش به گونه‌ای باشد که در این شرایط اقتصادی و معیشتی در کشور، مراقب باشد آموزش وپرورش کودکان و نوجوانان طبقاتی نشود و براساس قانون اساسی زمینه را برای پرورش استعداد‌های دانش آموزان در محروم‌ترین نقاط کشور متوازن با مناطق توسعه یافته فراهم کند، اما می‌بینیم که عملکرد آموزش وپرورش با این رویکرد در تضاد است.
کد خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار