امام جمعه مشهد با اشاره به کشتار مردم مظلوم فسلطین و مساله برجام، گفت: جاهلیتی بدتر از جاهلیت قرون‌ وسطایی دنیا را فرا گرفته است و متاسفانه مرض این جاهلیت به برخی جریان‌ها و عناصر سیاسی ناپاک در داخل کشور ما هم سرایت کرده است.
کد خبر: ۶۰۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 18 May 2018

به گزارش تابناک : آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نمازجمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در یک جمع‌بندی در مسائلی که این روزها در دنیا اتفاق افتاده به این نتیجه می‌رسیم که یک بشر به یک جاهلیت جدید مبتلا شده و یک جاهلیت تازه‌ای در انسان‌ها به وجود آمده است.

وی ادامه داد: بسیاری از حرکت‌های غیرانسانی و ضدانسانی که در گذشته برای هر انسان و جامعه‌ای شرم‌آور بود، هم‌اکنون قبح خود را از دست داده است به صورتی که از طرف هیچ انسانی تقبیح نمی‌شود.

علم‌الهدی تصریح کرد: جنایتی را یک جنایت‌کار انجام داده و یک کشور اسلامی را غصب و تصرف کرد و حالا آن افرادی که آن‌جا زندگی می‌کردند و آن‌ها را بیرون کردند و خانه و زندگی‌شان را از آن‌ها گرفته‌اند، آمده‌اند بگویند این مکان سرزمین ماست و این‌که یک قلدری بیاید مانند حرکت‌های قرون وسطایی که در دوره جاهلیت بشر انجام می‌گرفته است با آدم‌کشی سرزمین ما را تصرف کند، درست نیست. 
 
وی خاطرنشان کرد: یک ناپاکِ گردن کلفتِ جانی از آن سوی دنیا می‌آید و سفارت خود را به آن‌جا منتقل می‌کند و می‌گوید این سرزمین مال آن‌هاست و حتی بیایند این سرزمین را پایتخت خود قرار دهند. در این شرایط مردمی که نه جنگ دارند، نه اسلحه پای پیاده به راه افتاده‌اند که بگویند اینجا خانه ما بوده و شما گرفته‌اید، درست است حالا در تصرف شماست اما قائل باشید که این خانه ماست و به مملکت خود ضمیمه نکنید. بعد این‌ها را از آسمان به بار گلوله می‌بندند، قتل عام کنند و 60-70 نفر را بکشند و چند صد نفر را زخمی کنند و در دنیا کسی نگوید چرا؟

امام جمعه مشهد افزود: این حرکت غیرانسانی است، حالا این دستگاه سازمان ملل و حقوق بشر و شورای امنیت که از اول جریان پوشالی و مسخره بوده، حتی برای حفظ آبروی ظاهری خود نگویند چرا و اعتراض نکنند. 

وی با بیان این‌که اهلیتی بدتر از جاهلیت قرون وسطایی جهان را گرفته است، عنوان کرد: در همین جاهلیت، قراردادی بستند و یک گردن کلفتِ درنده‌ جانورصفت یک‌طرفه از این قرارداد بیرون رفته و وزیر خارجه این مملکت رفته و به بقیه در خصوص یک قرارداد جمعی که از نظر حقوقی لغو شده است، می‌گوید که ما حاضریم این قرارداد را با شما ادامه دهیم به شرطی که منافع ما از این قرارداد تامین شود و آن انگیزه‌ای که به دلیل آن قرارداد بستیم محقق شود. با سه کشور اروپایی که منادی دموکراسی و مدعی تمدن و ترقی و دموکراسی‌اند در جلسه‌ای چندساعت صحبت کردند و بعد هم گفتند شما راست می‌گویید و ما هم سعی می‌کنیم منافع شما را تامین کنیم.

علم‌الهدی ادامه داد: پس از آن می‌آیند و با کمال گردن‌کلفتی می‌گویند ما تضمین نمی‌دهیم. وقاحتت در این حد؛ اگر این حق است چرا تضمین نمی‌دهید؟ این جاهلیت است و انسانیت از بین رفته است و متاسفانه این جاهلیت قرن 21 که دنیا را گرفته است به برخی جریان‌ها و عناصر سیاسی داخل کشور ما هم سرایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه قصه برجام جلوی چشم همه بود، بیان کرد: از روز اول که دولت خواست معاهده فناوری هسته‌ای را با 1+5 ببنند، مقام معظم رهبری  از اول فرمودند که من به این‌ها اطمینان ندارم و این‌ها مورد اعتماد من نیستند و این نتیجه‌ای ندارد و جز ضرر و زیان چیز دیگری نخواهید دید، اما یک دولتی را مردم تعیین کرده‌اند که می‌گوید من می‌خواهم با این قرارداد مشکلات اقتصادی کشور را حل کنم، لذا من جلوی شما را نمی‌گیرم، اما می‌گویم این‌ها  به قرارداد خود عمل نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: پس از اینکه قرارداد را بستند، مقام معظم رهبری گفتند این قرارداد در صورتی قابل اعتنا است که رئیس‌جمهور آمریکا امضا کند که تمام تحریم‌ها را برداشته است. این قرارداد به مجلس آمد در مجلس نتیجه بررسی‌ها و تحلیل شد که این قرارداد به ضرر است و نهایتاً با جوسازی‌هایی به صورت حساب نشده تصویب مجلس رساندند. حالا که با شکست مواجه شد و فناوری هسته‌ای خود را کنار گذاشتیم و این همه زحمت و خسارت دیدیم و شکست خوردیم. در این موضوع چه کسی شکست خورده است؟ معلوم است چه کسی این پیمان را راه انداخت؟ آن را اجرا و پیگیری کرد؟ 

وی گفت: مقام معظم رهبری هم برای اینکه راه باز باشد مسیر را بازگذاشتند، حالا یک عده از جریان‌های سیاسی و عناصر ناپاک سیاسی در این مملکت سر برآورده‌اند و می‌گویند اگر کسی قرار است در مسئله برجام بازخواست شود مقام معظم رهبری است. این نامردی و خیانت و جاهلیتی است که در دنیا وجود دارد و وارد کشور ما هم شده و این مرض جاهلیت بعضی از جریان‌های سیاسی ما را هم گرفته است. 

علم‌الهدی با اشاره به این‌که مظلومیت مقام معظم رهبری کم‌تر از مظلومیت امام علی(ع) نیست، اضافه کرد: جاهلیت گذشته برگشته و همه دنیا را گرفته و متاسفانه در کشور ما نیز برخی جریان‌های و عناصر سیاسی ناپاک را هم گرفته است و شما متدینین هستید که باید بیدار و هشیار باشید، شما باید سطح بصیرت خود را بالا ببرید و پای ولایت و دین بایستید و جان‌فشانی کنید و دین و ولایت اهل بیت را از چنگ این نابکاری‌ها نجات دهید.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار