همایش هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها با هدف تجلیل از حافظان میراث فرهنگی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد .
کد خبر: ۶۰۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴ 16 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در همایش هفته میراث فرهنگی و روز موزه ها گفت:یک موزه در هر منطقه نشانگر شناسنامه و هویت ان منطقه است که میتواند پشتوانه یک قوم و ملت باشد.

شنبه زاده  افزود : موزه زبان گفتگوی بین تمدن ها و کشور ها است، بسیاری از صاحب نظران عنوان می کنند چیزی که مصر را نجات داده است تاریخ و تمدن مصر بوده است.

تجلیل از حافظان میراث فرهنگی
شنبه زاده عنوان داشت : هرچه فرهنگ بومی ومحلی قوی داشته باشیم  قطعا در مقابل فرهنگ های مهاجم کمتر آسیب پذیر خواهیم بود .

وی بیان داشت :حافظ میراث فرهنگی شخصیت های می باشند  که علاوه بر حفظ میراث قومی خود  و پوشش و زبان رایج  بومی  استان  را حفظ کند.

مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه امسال در حوزه میراث فرهنگی حدود 15پروژه کلان در دست اجرا است گفت: در پایان همین راه هیئت مشترک ایران و اتریش در سد سیمره کار بررسی و شناسایی  را برای انجام کاوش ها اولیه شروع خواهند کرد .

وی بااشاره به وجود بیش از 1500آثر باستانی در استان افزود:با متجاوزان و تخریبگران  آثار باستانی استان به صورت جدی برخورد خواهد شد .

حرکت به سمت گردشگری ، حرکت به سوی توسعه و پیشرفت  است

فرماندار ایلام نیز در همایش گفت: میراث فرهنگی سند هویت ما ست و حفاظت از این میراث گرانب ها جز با حضور مردم میسر نمی شود.
 
معروف بسطامی افزود : باید برای متخلفین  حوزه میراث فرهنگی فضا  نا امن شود چرا که آنان برای مطامع و منافع مادی خود هویت فرهنگی و تاریخی ملت را نابود می کنند .
 
وی عنوان داشت : یکی از راه های حفظ میراث فرهنگی شناساندن آن به مردم است که باید به این منظور بخش گردشگری را بیش از پیش فعال کنیم.
 
فرماندار ایلام ادامه داد: استفاده درست از ظرفیت های حوزه گردشگری می تواند موجبات توسعه استان را فراهم کند، توسعه فرهنگی، توسعه اقتصادی از این قبیل است.
 
وی یادآور شد :سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از کم ریسک ترین سرمایه گذاری های  است که بازگشت سرمایه آن هم به سرعت انجام می پذیرد.
 
بسطامی تاکید کرد :از ظرفیت اربعین برای توسعه گردشگری استان و شناساندن میراث فرهنگی باید استفاده کنیم که بحمدلله کارهای مثبتی در این رابطه در حال انجام است.
 
شایان ذکر از است در پایان این مراسم از حافظان عرصه حفاظت ار آثار و میراث فرهنگی استان تجلیل بعمل آمد ./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار