شهردار اهواز در دیدار با رییس پلیس راهور خوزستان خواستار هماهنگی بیشتر بین شهرداری و پلیس راهور شد.
کد خبر: ۶۰۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 16 May 2018

شهردار اهواز در دیدار با رییس پلیس راهور خوزستان خواستار هماهنگی بیشتر بین شهرداری و پلیس راهور شد.

به گزارش"تابناک"؛در این دیدار که با حضور کتانباف شهردار اهواز، سرهنگ جمشیدی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان، لویمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، خدامرادی مدیر منطقه هشت، حاتمی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، سرهنگ پیریایی فرمانده پلیس راهور شهرستان اهواز تشکیل شد، منصور کتانباف با اشاره به لزوم هماهنگی بین شهرداری اهواز و پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی لازم بتوانیم در جهت حل معضلاتی نظیر مشاغل غیر رسمی در اهواز و توسعه هوشمندسازی در حوزه ترافیک گام برداریم.

وی به اهتمام خود به مقوله هوشمند سازی در ترافیک اشاره و بیان کرد: در دوره قبلی مسئولیتم در شهرداری اهواز دوربین های هوشمند را وارد کردم و اکنون 50 دوربین در سطح شهر نصب شده است.

شهردار اهواز به معاون حمل و نقل و ترافیک دستور داد: هر چه سریعتر با همکاری اپراتورهای موجود مخابراتی، سرورها سریعتر نصب شوند و مشاور طرح جامع نصب دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت و نظارت و پایش تصویری حتما افق سال 1404 را ببیند.

کتانباف ادامه داد:80 نقطه اصلاح هندسی در سطح شهر در حال انجام است. چراغ های راهنمایی مورد نیاز نصب شود و لازم است به صورت مداوم خط کشی ها به روز شود.

در ادامه این مقام مسئول اقدامات فوق را مصداق نگهداشت شهر دانست و گفت: نگاه توسعه محورانه بدون توجه به نگهداشت وضعیت موجود باعث آسیب های مختلفی در سراسر کشور بویژه اهواز و خوزستان شده است که این دیدگاه علاوه بر صرف هزینه های سرسام آور و از بین رفتن سرمایه های فعلی منجر به توسعه نامتوازن می شود که این توسعه نامتوازن آسیب های خاص خود را در پی داشته و دارد. گاهی با هزینه ی ساخت تقاطع غیرهمسطح می توان تمام مشکلات ترافیکی کلانشهر اهواز را حل کرد.

شهردار اهواز افزود: با این اوصاف، به دلیل کمبود زیرساخت ناچار به احداث تقاطع های غیر همسطح هستیم و امسال 10 تقاطع غیر همسطح در سطح شهر در حال اجرا یا در مرحله انتخاب پیمانکار یا طراحی و مطالعات در دستور کار داریم.

منصور کتانباف، ساماندهی مشاغل غیررسمی از قبیل وانت بارها و دستفروشان را یکی از مطالبات جدی مردم اهواز دانست و گفت: برای رفع مشکل، پیش بینی فضاهای مناسب، فرهنگسازی و اعمال قانون باید به موازات هم انجام شود. شهرداری و نیروهای پلیس و راهور به کمک هم مجری این طرح باشند. حمایت لازم از سوی دستگاه قضایی اعمال خواهد شد. دکتر شریعتی استاندار خوزستان نیز فردی دلسوز، متخصص، متعهد و از جمله بهترین استانداران کشور است که اهتمام ویژه ای به موضوعات شهری دارد و در این خصوص هم آماده ی هرگونه همکاری است.

در این جلسه رییس پلیس راهور استان خوزستان لزوم استقرار سامانه های هوشمندسازی سیستم های ترافیکی را یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی در یزد انجام شد و در کشور به عنوان یکی از شهرهای نمونه معرفی شده است. امیدوارم با الگوبرداری از شهرهای یزد و شیراز بتوانیم اقدامات لازم را در اهواز پیاده کنیم.

سرهنگ جمشیدی به لزوم هماهنگی بین بخشی تاکید کرد و گفت: پلیس راهور و شهرداری به دلیل نزدیکی حوزه کاری یک مجموعه هستند که قابل تفکیک از هم نیستند و ثمره این وحدت، پیشرفت های زیادی در حوزه های گوناگون در شهرهای مختلف بوده است. امیدواریم با این هم افزایی در اهواز هم بتوانیم بر معضلاتی نظیر مشاغل غیررسمی فائق بیاییم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار