آیین پایانی چهارمین کنگره سراسری شعر خلیج فارس در هندیجان سه‌شنبه ١٨ اردیبهشت 97 در تالار خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 09 May 2018

 

چهارمین کنگره سراسری شعر خلیج فارس هندیجان به کار خود پایان داد

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید تاج‌الدین طباطبایی، نماینده آیت‌الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان، علی گلمرادی، نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی، محمدصادق کریمی‌کیا، مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین طباطبایی، رییس حوزه هنری خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد ساری‌اصل، امام جمعه هندیجان، کورش مودت، فرماندار هندیجان، و جمعی از هنرمندان، شاعران و فرهیختگان استانی و کشوری در هندیجان به کار خود پایان داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین پایانی چهارمین کنگره سراسری شعر خلیج فارس در هندیجان گفت: خلیج فارس با غیرت و شرافت دینی، ملی و مذهبی ما پیوند خورده است.

محمد جوروند با بیان این که این جشنواره پس از وقفه ٤ ساله از سر گرفته شد، اظهار کرد: شهرستان هندیجان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌های تئاتر، موسیقی، ادبیات و هنرهای تجسمی دارد که امیدوارم بتوانیم این ظرفیت‌ها را بارور کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: خلیج فارس یک مقوله ملی و جزء هویت ماست و ما علاوه بر ارتباط جغرافیایی یک پیوند معنوی نیز با این خلیج ملی داریم.

جوروند تصریح کرد: آب‌های خلیج فارس خون شهدای زیادی را در سینه خود جای داده است که این باعث می‌شود ما یک نگاه معنایی و فرازمینی به خلیج فارس داشته باشیم و طبعا اشعاری که توسط شاعران برای خلیج فارس سروده می‌شود در نزد خدا اجری معنوی خواهد داشت.

وی با اشاره به فرهنگ اصیل و غنی مردم خوزستان گفت: همه ما باید در راه اعتلای این فرهنگ غنی و شناساندن آن به سایر استان‌های کشور تلاشی چشمگیر داشته باشیم.

همچنین مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم اختتامیه چهارمین کنگره سراسری شعر خلیج فارس در هندیجان گفت: باید قلم‌ها را اسلحه کنیم و از هویت و نام بلند خلیج فارس دفاع کنیم.

محمدصادق کریمی‌کیا افزود: یکی از وظایف ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی دفاع از هویتمان است و این هویت بر مبنای تاریخ و تمدنی پایه‌گذاری شده است که قدمتی چند هزار ساله دارد.

کریمی‌کیا افزود: نام بلند و باشکوه خلیج فارس یکی از هویت‌های پرافتخار ما است و چه بسیار سزاوار که دفاع از این هویت ملی را به دست ادیبان و هنرمندان و شعرا بسپاریم.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه افزود: هنرمندان و شاعران باید قلم‌ها را اسلحه کنند و با تمام توان از هویت ملی و نام بلند خلیج فارس دفاع کنند.

وی ضمن تقدیر از محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای برپایی این کنگره سراسری پس از وقفه چهار ساله گفت: امیدوارم بتوانیم سال آینده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان این برنامه را بهتر و باشکوه‌تر در گستره ملی برگزار کنیم.
مسعود میرزاپور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد هندیجان، نیز گفت: چهارمین کنگره سراسری شعر خلیج فارس هندیجان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

وی افزود: ١٤٠٠ اثر از ٢٠ استان کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از داوری آثار در تاریخ ١٠ اردیبهشت ماه هیات داوران شش اثر را شایسته تقدیر دانستند.

میرزاپور هیات داوران آثار راه یافته به بخش نهایی را علی یاری، علی بهرامی و علی عفراوی معرفی کرد و افزود: پس از داوری آثار نفرات برگزیده شرکت کننده در این مراسم در بخش خلیج فارس، بخش آزاد و شعر عربی با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش شعر خلیج فارس هیات داوران با اهدا لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نقدی از فاطمه بیرانوند از خرم‌آباد به عنوان نفر دوم و یوسف صالحی از بوشهر به عنوان نفر سوم تقدبر کردند.

هیات داوران در بخش شعر خلیج فارس هیچ اثری را شایسته مقام اول ندانستند.

در بخش آزاد هیات داوران از علی فردوسی از اصفهان، اکبر آزادپور از اندیمشک و علیرضا رجبعلی‌زاده از کاشان که به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی تقدیر کردند.

همچنین در بخش شعر عربی از مسعود حاتمی به عنوان شاعر برگزیده در بخش شعر عربی با اهدا لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی تجلیل شد.

در این مراسم از پدر شهید عابدین شعبانی اولین شهید مدافع حرم شهرستان هندیجان با اهدا تندیس جشنواره قدردانی شد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی از یوسف مداحیان و سید عارف مهدی‌یا روسای سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان نیز با اهدا اهدا لوح سپاس و تندیس جشنواره تقدیر شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار