با كسب 7 مدال و 49 امتياز
تيم هیأت دووميداني قم بالاتر از ساير رقباي خود مقتدرانه روي سكوي نخست پيكارهاي دووميداني قهرماني رده سني نوجوانان پسر كشور ايستاد.
کد خبر: ۶۰۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۳ 07 May 2018

به گزارش تابناک قم، بعد از افتخار آفرینی پسران دوومیدانی قم در مسابقات جوانان ایران و فتح سکوی نخست این رقابت‌ها، نوبت به درخشش دوومیدانی‌کاران نوجوان قم رسید تا با اقتدار همانند تیم جوانان قم قم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهند.

این در حالی است که مسابقات دوومیدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان پسر کشور با حضور دوومیدانی‌کاران مستعد این رده از استان‌های سراسر ایران به میزبانی هیأت دوومیدانی استان کردستان در شهر سنندج به انجام رسید و با قهرمانی تیم منتخب هیأت دوومیدانی قم به پایان رسید.

قهرمانی قم با کسب 7 مدال طلا، نقره و برنز

در این دوره از مسابقات که علاوه بر معرفی نفرات و تیم‌‌های برتر دوومیدانی نوجوانان کشور، با هدف ارزیابی عملکرد دوومیدانی‌کاران این رده سنی برای شناخت ترکیب تیم ملی نوجوانان با توجه به رکوردهای ورودی از سوی فدراسیون دوومیدانی برگزار شد، تیم‌های هیأت تهران، گلستان، همدان، زنجان و خراسان رضوی بعد از قم به مقام‌های دوم تا ششم تیمی دست یافتند.

قهرمانی پرنده قم در پرش با نیزه

در رشته پرش با نیزه این مسابقات که حد نصاب مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان 4 متر و 40 سانتیمتر بود، علی‌محمد زابلی از تیم هیأت قم با ثبت رکورد 3 متر و 40 سانتیمتر در جایگاه نخست ایستاد و نخستین نشان طلا را برای تیم هیأت قم به ارمغان آورد، ضمن اینکه عرفان محمودی از تهران با عملکردی مشابه نایب‌قهرمان شد.

نقره و برنز رشته 200 متر در چنگ قمی‌ها

در رقابت‌های رشته 200 متر که حد نصاب پیکارهای انتخابی المپیک نوجوانان جهان 21 ثانیه و 85 صدم ثانیه بود علی قاسم‌بابایی از تیم هیأت دوومیدانی قم با ثبت زمان 22 ثانیه و سه صدم ثانیه قهرمان شد تا مدالی به رنگ نقره برای تیم هیأت قم به ارمغان بیاورد، ضمن اینکه نشان برنز همین رشته با زمان 22 ثانیه و 64 صدم ثانیه به دیگر نماینده قم یعنی محمدباقر محمدی اختصاص پیدا کرد.

قهرمانی قم در رشته امدادی و دومین طلای قاسم‌بابایی

در رشته امدادی تیم هیأت دوومیدانی قم بالاتر از دیگر رقبای خود روی سکوی قهرمانی جای گرفت و به مدال طلا رسید، در رشته 100 متر که حد نصاب رقابت‌های انتخابی المپیک نوجوانان جهان 10 ثانیه و 85 صدم ثانیه بود، علی قاسم‌بابایی از قم با زمان 10 ثانیه و 74 صدم ثانیه قهرمان شد و سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب کرد، ضمن اینکه محمدباقر محمدی دیگر نماینده قم با زمان 10 ثانیه و 97 صدم ثانیه نایب‌قهرمان شد.

نقره هاشمی از رقابت‌های پرتاب وزنه

در رشته پرتاب وزنه که حد نصاب مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان جهان 18 متر و 30 سانتیمتر بود سیدعلی هاشمی از تیم هیأت دوومیدانی قم با رکورد 14 متر و 93 سانتیمتر نایب‌قهرمان شد، در حالی که امیرحسین رحمانی از قزوین با 17 متر و 25 سانتیمتر قهرمان شد.

قهرمانی قم با 49 امتیاز بالاتر از پایتخت‌نشین‌ها

با این نتایج تیم هیأت دوومیدانی قم با کسب هفت مدال شامل سه طلا، سه نقره و یک برنز با کسب 49 امتیاز و مقتدرانه به مقام نخست و عنوان قهرمانی بخش تیمی پیکارهای دوومیدانی پسران نوجوان ایران دست یافت و کمتر از 10 روز بعد از قهرمانی جوانان ایران به یک افتخار بزرگ دیگر دست یافت، ضمن اینکه تیم‌های تیم‌های تهران با 46 امتیاز و گلستان با 31 امتیاز دوم و سوم شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار