فرمانده ناحیه احمد ابن موسی (ع) شیراز از راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم‌یاری در روستاها و محله‌های شرق شیراز خبر داد.
کد خبر: ۵۹۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 30 April 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: مرتضی خسروانی در شورای جهادی شرق شیراز که با حضور مسئول بسیج سازندگی، فرماندهان حوزه‌ها و معتمدین محله‌ها و روستاهای شرق شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای منویات اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری (مدظله) صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم یار تشکیل می‌گردد.

فرمانده ناحیه احمد ابن موسی (ع) شیراز با اشاره به مردمی بودن صندوق‌های قرض‌الحسنه که با رویکرد اقتصاد مقاومتی شکل‌گرفته است، بیان داشت: هسته اولیه و اصلی تشکیل‌دهنده این صندوق‌ها معتمدین محلی در مساجد هستند که این خود موجب می‌شود که اولویت‌بندی در طرح‌ها به دست خود مردم و با توجه به نیاز آن‌ها شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: این صندوق‌ها با مشارکت و مسئولیت‌پذیری مردم می‌تواند در جهت حل مشکلات معیشتی، فرهنگی، اجتماعی و پیشرفت و آبادانی روستاها و محله‌ها بسیار مؤثر واقع شود و مسجد را به کانون ارائه خدمات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل کند.

در پایان سروان پاسدار حسینعلی غلباش مسئول بسیج سازندگی ناحیه احمدابن موسی (ع) شیراز، به جزییات این موضوع پرداخت و بیان داشت: این صندوق‌ها جزء طرح اعتلای بسیج در سال 97 بوده که توسط سازمان بسیج ابلاغ‌شده است و با تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم تصمیم گیر و برنامه‌ریز و مجری کار در روستا و یا محله خود خواهند بود و عملاً در فرآیند پیشرفت روستا و محله مشارکت خواهند داشت.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار