کد خبر: ۵۹۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 28 April 2018
به گزارش تابناک سمنان ،بیست و ششمین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران پس از سه روز برگزاری سخنرانی‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، در این دانشگاه به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ، دبیر بیست و ششمین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران گفت :  مقالات برگزیده این همایش در آینده و با بررسی های علمی دقیق تر از سوی انجمن مکانیک اعلام و از برگزیدگان تقدیر می شود.
دکتر سیف الله سعدالدین با بیان اینکه  در مدت برگزاری این همایش 485 مقاله به صورت سخنرانی و 315 مقاله به صورت پوستر ارایه شد افزود :  در مجموع 850 نفر مهمان بیست و ششمین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران بودند که 20 نفر آنان از کشورهای خارجی و شامل  استادانی از دانشگاه های آمریکا، انگلستان، چین، استرالیا و کانادا بودند .
 دکتر سعدالدین برگزاری 10 کارگاه تخصصی با حضور استادان ایرانی و خارجی و نمایشگاهی از دستاوردهای علمی در رشته مکانیک در 25 غرفه در دانشگاه سمنان را از دیگر برنامه های این همایش بین المللی عنوان کرد .
دبیر بیست و ششمین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران کمک به تجاری سازی ایده های علمی در رشته مکانیک را از اهداف برگزاری این همایش اعلام و تصریح کرد : به همین منظور در کنار دانشمندان، استادان و دانشجویان رشته مکانیک، از تعدادی از صنعتگران و سرمایه‌گذاران در این همایش دعوت شد تا با آخرین دستاوردها در این حوزه آشنا شوند .
دکتر سعدالدین ادامه داد : در قالب نمایشگاه این همایش ،دستاوردها و محصولات ایده‌ پردازان و فعالان واحدهای فناور با هدف تجاری‌سازی به کمک صنعتگران در واحدهای تولیدی ارایه شد.
وی ارایه آخرین دستاوردهای علمی، تبادل فناوری‌های نوین در حوزه مکانیک، ایجاد ارتباط بین نخبگان و صنعتگران به منظور تبدیل ایده به ثروت و هم افزایی دانشمندان ایرانی و خارجی با محوریت آخرین پیشرفت‌های علمی در حوزه های مختلف مهندسی مکانیک را از دیگر اهداف برگزاری این همایش بین المللی در دانشگاه سمنان عنوان کرد .
دبیر بیست و ششمین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران به تمرکز دانشگاه های نسل سوم بر تبدیل ایده به ثروت، اشاره کرد و گفت : در این همایش اتخاذ راهبردهایی برای حمایت از تولید داخلی از طریق راهکارهای علمی، کمک به اشتغال‌آفرینی با تجاری سازی ایده ها و درآمدزایی برای دانشمندان با کمک ارتباط بهتر دانشگاه و صنعت هدفگذاری و دنبال شد.
در آیین افتتاحیه این همایش که چهارم اردیبهشت برگزار شد ، برات قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و عباس علی آبادی رئیس انجمن مهندسان مکانیک ایران و مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران(مپنا) حضور داشتند .
 دانشکده مهندسی مکانیک  دانشگاه  سمنان دارای 25 عضو هیات علمی است و یکهزار دانشجو در هفت رشته دکتری ، چهار رشته کارشناسی ارشد و دو رشته کارشناسی این دانشکده مشغول به تحصیلند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار