درست است که دستگاه تصفیه هوا، آلودگی هوا را از بین نمی برد اما کمک می کند که هوای محیط از مواد حساسیت زا، ویروس های بیماری زا، گرد و غبار، پرز فرش و مبل، موی حیوانات خانگی و ... پاکیزه شود. کارایی و بازده برخی از آن ها منجر به 99 درصد تفاوت و تغییر است.
کد خبر: ۵۹۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 25 April 2018

تغییر قابل احساسه ... وقتی از خانه بر می گردید تفاوت کیفیت هوا را متوجه می شوید، ظرف چند دقیقه بوی غذا یا هر بوی نامطبوعی از خانه حذف می شود و هوا تمیز، مرطوب و مطبوع است. درست است که دستگاه تصفیه هوا ، آلودگی هوا را از بین نمی برد اما کمک می کند که هوای محیط از مواد حساسیت زا، ویروس های بیماری زا، گرد و غبار، پرز فرش و مبل، موی حیوانات خانگی و ... پاکیزه شود. کارایی و بازده برخی از آن ها منجر به 99 درصد تفاوت و تغییر است.

با دستگاه تصفیه هوا از هوای آلوده این روزها در امان باشید

استفاده از دستگاه تصفیه هوا به این معنی نیست که هوایی که از آن ها به فضای اتاق دمیده می شود کاملاً سالم و عاری از هرگونه عالم بیماری زاست، اما در حال حاضر تنها راهکار برای بهبود کیفیت هوا در منازل به شمار می آیند. فیلترها وظیفه اصلی را در تصفیه هوا به عهده دارند. در هر دستگاه تصفیه هوا، لایه های مختلفی از فیلتر ها هست که به صورت موردی نوع خاصی از عملکرد را دارند، هوا از آن ها عبور کرده و دوباره به فضای اتاق دمیده می شود.

همه دستگاه ها به همه فیلتر ها مجهز نیستند یا صد در صد خوب یا بد نیستند. باید بدانید که چه انتظاری از دستگاه دارید و دستگاه می تواند آن را برآورده کند یا خیر. برای این منظور بهتر است بدانید هر یک از فیلتر ها چه عملکردی دارند.

با دستگاه تصفیه هوا از هوای آلوده این روزها در امان باشید

متداول ترین فیلترهای دستگاه تصفیه هوا خانگی هوا عبارتند از :

فیلتر هپا HEPA: این فیلتر از لایه های متعدد الیاف مصنوعی درست شده و بر حسب کیفیت، قابلیت تصفیه و حذف ذرات معلق گرد و غبار، باکتری یا ویروس های آنفولانزا، سارس و ... را تا 99 درصد دارد.

فیلتر کربن فعال: این فیلتر از طریق واکنش های شیمیایی که با کربن متخلخل خود انجام می دهد، گازها و سایر آلودگی های شیمیایی را به خود جذب کرده و از هوا جدا می کند که یعنی گاز ها، دود، بو های نامطلوب مثل بوی سیگار از هوا حذف می شود.

فیلترینگ با  UV: این تکنولوژی به معنی نصب یک لامپ UV روی دستگاه تصفیه هوا است. اشعه ماورا بنفش با استفاده از تکنولوژی خاصی بسیاری از باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و ... را از بین می برد و به طرز چشمگیری در بهبود کیفیت هوا موثر است. این سیستم به تنهایی برای تصفیه کامل هوای اتاق کافی نیست چون فقط آلاینده های بیولوژیکی را از بین می برد، به همین دلیل باید به عنوان مکمل کمک سایر فیلتر ها باشد.

فیلترهای الکتوراستاتیک: صفحات این فیلتر ها توسط الکتریسیته ساکن، باردار شده و ذرات معلق باردار در  هوا را به تله می اندازند.  

سیسم یونیزاسیون منفی: این سیستم از فرآیند انتشار یون برای تمیز کردن هوا استفاده می کند. در این روش، مولکول های هوا توسط ولتاژ بالای برق دارای بار منفی می شوند و آلاینده هایی با بار مثبت را به سمت خود می کشند.

برخی دستگاه های تصفیه هوا دارای امکانات ویژه دیگری هم هستند، مثلاً تایمر جهت قطع اتوماتیک، سنسور تشخیص میزان آلودگی و رطوبت هوا، نمایشگر عمر باقیمانده فیلتر ها و ... که اگر چه به صورت مستقیم نقشی در تصفیه هوا ندارند اما وجود آن ها به کارایی دستگاه کمک خواهد کرد. قیمت دستگاه تصفیه هوا طبق تجربه ارتباط مستقیمی با کیفیت و عملکرد آن دستگاه دارد.

 دستگاه های تصفیه هوا، تکنولوژی های تازه ای هستند با اثر بخشی های متفاوت و برخی قادرند تا 99 درصد از آلاینده ها را از بین ببرند. خرید یکی از آن ها ممکن است نوعی سرمایه گذاری برای سلامتی شما باشد، بنابراین با مشاهده و خرید برندهای معتبر از فروشگاه اینترنتی زنبیل موفقیت این سرمایه گذاری را تضمین کنید.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار