سرپرست دانشگاه سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،آئین افتتاحیه بیست و ششمین همایش سالانه انجمن مهندسان مکانیک ایران با حضور استادان برجسته کشوری و خارجی علم مکانیک ، پژوهشگران ، فرهیختگان ، صنعتگران ، فناوران و دانشجویان در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 25 April 2018
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ سرپرست دانشگاه سمنان در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی گفت : دانشگاه سمنان تا کنون روزهای خوب و پرباری را در کارنامه خود ثبت کرده است و امروز هم به این روزهای خوب و موثر اضافه خواهد شد و باعث افتخار دانشگاه سمنان و استان است که این همایش پس از سالها تقاضا، هم اکنون در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است .
دکتر مسعود نصیری زرندی به معرفی این دانشگاه پرداخت و افزود : دانشگاه سمنان با 800 هکتار فضا ، چهار پردیس و حدود 13 هزار دانشجو و 370 عضو هیات علمی از دانشگاههای موفق در استان و کشور است .
وی با اشاره به برخی افتخارات این دانشگاه تصریح کرد : انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان دبیر برگزیده از سوی انتشارات wiley در سال 2017، قرار گرفتن دانشگاه سمنان در جمع موثرترین دانشگاه های دنیا ، قرار گرفتن دانشگاه سمنان در زمره دانشگاههای یک درصد برتر ، قرار گرفتن دانشگاه سمنان در ردیف بیشترین تولید کنندگان علم در کشور ، انتخاب دانشگاه سمنان به عنوان برترین دانشگاهها در برگزاری آزمون های سراسری  سال 95 ، عضویت دانشگاه سمنان در اتحادیه جهان اسلام ، کشف کوتاه ترین راه حل برای معمای ریاضی لیب پس از 41 سال توسط دکتر مجید اسحاقی استاد دانشگاه سمنان و قرار گرفتن نام سه استاد دانشگاه سمنان شامل پروفسور نیما امجدی ، پروفسور مجید اسحاقی و پروفسور سیف ا.. سعدالدین در زمره دانشمندان یک درصد برتر جهان و ... از جمله ی این افتخارات است .

دکتر سعدالدین دبیر کل همایش سالانه بین المللی  انجمن مهندسان مکانیک ایران هم در آئین افتتاحیه این همایش از حضور دو چهره برجسته مکانیک دنیا در این همایش خبر داد و گفت : پروفسور آدریان بجان و پروفسور یونس سنجل از برجسته ترین اساتید مکانیک دنیا در این همایش به سخنرانی می پردازند .
وی گفت : این همایش معتبرترین همایش در حوزه مهندسی مکانیک است .
دکتر سعدالدین افزود : برگزاری این همایش در رشد شاخص اشتغال ، توسعه فرهنگ کار آفرینی ، رشد درآمد دانش بنیان  و توسعه تولید داخلی موثر خواهد بود و فرصت مناسبی برای هم افزایی و افزایش اعتلای علم مکانیک است  .
وی با بیان اینکه در مجموعه یک هزار و 52 مقاله به دبیرخانه این همایش در دانشگاه سمنان ارسال شد گفت : پس از داوری های علمی و موشکافانه تعداد 800 مقاله برای ارائه در مدت سه روز برگزاری همایش انتخاب شد که از این تعداد 500 مقاله به صورت سخنرانی و 300 مقاله به صورت ارائه می شوند .
دبیر کل همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران افزود : مقالات برتری که از سوی هیات داوران در مرحله ارائه ، امتیازات بالایی را کسب نمایند در شش مجله دارای مرتبه نمایه ISI  و ISC  چاپ می شوند .
دکتر سعدالدین با اشاره به حضور حدود 10 دانشمند حوزه مهندسی مکانیک از کشورهای آمریکا، کانادا، چین، استرالیا و انگلستان در این همایش ، خاطرنشان کرد: در این همایش 10 سخنرانی ملی و بین‌المللی و 13 کارگروه آموزشی تخصصی حوزه مهندسی مکانیک برگزار می شود.
دبیر همایش بین‌المللی سالانه انجمن مهندسان مکانیک ایران یادآور شد: در حاشیه  این همایش برپایی نمایشگاهی در 25 غرفه پیش‌بینی شده است.
وی افزایش هم‌افزایی بیشتر بین استادان، دانشجویان، دانشمندان و صنعتگران ملی و بین‌المللی به منظور تبادل بیشتر آموزش‌ها و ارایه دستاوردهای علمی در قالب مقالات و معرفی فناوری‌های نوین را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
دکتر سعدالدین با اشاره به چالش های پیش روی صنایع یعنی آب گفت : این مشکل از جدی ترین محدودیت ها در توسعه کشور هاست که پیشنهاد می شود دانشگاه ها و صنایع  نسبت به این موضوع احساس مسئولیت بیشتری کرده و با همفکری و همکاری یکدیگر در جهت رفع آن تلاش نمایند .
 همچنین توسعه تحقیقات در زمینه مصارف خانگی و اصلاح روشهای آبیاری کشاورزی از دیگر موضوعاتی هستند که باید به آنها توجه شود .
دکتر سعدالدین با بیان اینکه دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان از سال 1353 فعالیت خود را آغاز کرده است گفت : هم اکنون این دانشکده با 245 عضو هیات علمی و یک هزار دانشجو در هفت رشته دکتری ، چهار رشته کارشناسی ارشد و دو رشته کارشناسی فعال است .
ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان هم از دیگر سخنرانان افتتاحیه این همایش بین المللی در دانشگاه سمنان بود .
سعید ناجی گفت :  امروز بدون توجه به مبانی علم ودانش وتحقیقات ادامه حیات بشر با مشکل مواجه خواهد شد
معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه مهندسین تحول گرا هستند و در مسیرتوسعه وتحول در جامعه نقش مؤثری دارندگفت: به همه نخبگان ودست اندرکاران وفعالان باید به عنوان فرصت های طلایی وکلیدی در جامعه توجه شود و از اندیشه وتجربیات این قشر مؤثر بهره ببریم.
سعید ناجی گفت : تحول سریع و صحیح کشور نیازمند وجود نخبگان و استفاده از ظرفیتهای علمی آنان است و این نخبگان هستند که باید با دانش اندوزی و مهارت اندوزی خود مسیر توسعه و تحول موثر را در جامعه بر عهده گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار