آنگونه که شواهد نشان می دهد ، دور بعد رقابت یک بار دیگر جریانی خواهد شد و به احتمال قوی از ائتلافت قومیتی مانند آنچه با عنوان ائتلاف بویراحمد بر علیه ثلاث که منطقیان و هاشمی را در یک جبهه قرار داد و موارد مشابه ، برای رقابت های سیاسی خبری نخواهد بود.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 24 April 2018
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
برای کسانی که دستی بر آتش سیاست دارند بسیاری از ناممکن های سیاسی از نظر عموم ، امری محتمل و قابل درک است ! در عالم سیاست هر ائتلافی ممکن است . از ائتلافات عجیب سیاسی جهانی تا ائتلافات عجیب تر منطقه ای و داخلی . اینگونه هماهنگی ها در دنیای پیچیده سیاست به گونه ای رقم می خورد که در ابتدا برای اذهان عمومی ناممکن و از محالات است اما در میان نخبگان آن امری معمول ، عادی و قابل پذیرش است.
در مناسبت های جهانی برخی ائتلافات دو یا چند کشور و یا گروه سیاسی بر علیه کشور یا گروهی دیگر صورت می گیرد که برای افکار عمومی توجیه آن بسیار سخت و مشکل است اما برای گردانندگان صحنه ی سیاسی با توجیه تامین منافع کشور ، گروه و یا حزب ، حتمی و قابل پذیرش معرفی می شود. برای نمونه ائتلاف یک گروه سیاسی مانند منافقین با حزب بعث عراق بر علیه ایران اگر چه برای افکار عمومی سخت و غیر قابل باور بود اما برای روسای آن به جهت تامین منافع امری قابل توجیه بود. ائتلاف برخی کشورها مانند عربستان و اسرائیل دو کشور بسیار متخاصم ، با هدف مقابله با یک کشور مسلمان به نام ایران ! از دیگر نمونه های ائتلاف های به ظاهر غیر ممکن است ، اما صورت گرفته است! در زمینه ائتلاف های داخلی سیاسی شاید مهمترین مورد ائتلاف اصلاح طلبان با هاشمی رفسنجانی از عجیب ترین و غیره باور پذیرترین ائتلافات در برهه ای از زمان بود اما به همین راحتی صورت گرفت. یا در استان کهگیلویه و بویراحمد ، ائتلاف اصلاحطلبان طیف منطقیان با عدل هاشمی پور اصولگرا بر علیه دو جریان دیگر سیاسی اصلاح طلب(کامرانی طیف لاهوتی) و اصولگرا (موحد). ضمن اینکه هیچکس نمی تواند این موضوع را رد کند که عدل هاشمی پور روزگاری وزنه اصلی رای آوری موحد بود . منظور از بیان این نمونه ها این است که بدانیم در عالم سیاست هیچ چیزی غیر ممکن نیست.
با ذکر این مقدمه به برخی شواهد و شنیده ها پرداخته می شود در این خصوص که احتمالا ائتلافاتی بزرگ در 4 شهرستان ، کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده برای انتخابات مجلس در دور بعد ، در راه است.
 
کهگیلویه بزرگ ، ائتلاف بزرگ! / آنچه چهار شهرستان را متعجب خواهد کرد!
 
آنگونه که شواهد نشان می دهد ، دور بعد رقابت یک بار دیگر جریانی خواهد شد و به احتمال قوی از ائتلاف های قومیتی مانند آنچه با عنوان ائتلاف بویراحمد بر علیه ثلاث که منطقیان و هاشمی را در یک جبهه قرار داد و موارد مشابه ، برای رقابت های سیاسی خبری نخواهد بود. 
آنچه که در پشت پرده جریان اصلاحات صورت می گیرد حکایت از یک تغییر جدی در شیوه ورود به کارزار انتخاباتی آینده دارد. بر اساس شنیده ها چهره های سیاسی اصلاح طلب از ناموفقی محض در انتخابات مجلس علیرغم قدرت بالای رای آوری به ستوه آمده و در حال برنامه ریزی برای ورود چهره ای موجه با پتانسیل رای آوری بالا جهت حضور در انتخابات پیش رو هستند . در نسخه شفابخش پیچیده شده به گونه ای عمل خواهد شد که چهره ای سیاسی با رزومه بالای ملی وارد گود کهگیلویه خواهد شد و در ظاهر بدون از هماهنگی با دو لیدر اصلی متخاصم اصلاحات ، به عنوان چهره مستقل این جریان به رقابت خواهد پرداخت. اما در واقع قرار بر این است که این دو چهره را وادار به در اختیار گذاشتن همه ی ظرفیت های خود برای موفقیت این گزینه ، نمایند.
گزینه انتخابی هنوز معلوم نیست و از اشخاص متعددی نام برده می شود از وکیلی گرفته تا افشانی و حتی موسی خادمی که اکنون استاندار لرستان است اما این ها فعلا شایعه ای بیش نیست و حتی اعلام می شود چهره هایی مانند وکیلی حاضر به تنزل خود از لیست امید تهران به حوزه ی دور افتاده ی کهگیلویه ، نیست اما با وجود زمزمه هایی مبنی بر عزم جریان امید برای کنار گذاشتن برخی چهره ها از جمله وکیلی ، احتمال حضور وی در کهگیلویه دور از ذهن نخواهد بود.
 
کهگیلویه بزرگ ، ائتلاف بزرگ! / آنچه چهار شهرستان را متعجب خواهد کرد!
 
بر اساس این طرح دو لیدر اصلی جریان اصلاحات در حوزه کهگیلویه کاملا سکوت کرده و شخص مورد نظر مستقلا وارد میدان می شود و با عنوان کاندید اصلاحات شروع به کار می کند . این طرح بر این منطق استوار است که با حضور چهره موفق ملی در کهگیلویه دیگر خبری از ثبت نام فله ای کاندیداهای ریز و درشت اصلاحات نخواهد بود اما در ادامه کار با تقسیم کار هر کدام از دو چهره سیاسی منطقه کهگیلویه (لاهوتی و منطقیان) تمام پتانسیل های خود در حوزه نفوذ را در اختیار این چهره قرار خواهند داد و حتی برنامه ریزی اینگونه صورت می گیرد که رقابتی شدید بین این دو چهره صورت پذیرد برای نشان دادن این موضوع که کدام یک موفق تر در جمع آوری بیشتر رای در جهت موفقیت اصلاحات بوده اند.
اما ماجرای ائتلاف بزرگ به جریان اصلاحات کهگیلویه ، بهمئی،چرام و لنده محدود نمی شود و یک ائتلاف بزرگتر هم در راه است . ائتلافی که البته وابستگی زیادی به چگونگی شکل گیری ائتلاف اصلاح طلبان دارد . آنگونه که تصمیم گیری های گرمابه و گلستانی اصلوگرایان به بیرون درز می کند حکایت از یک هماهنگی از بالا برای آمادگی مقابله با چنین سناریویی از طرف اصلاحات در کهگیلویه دارد.
بر اساس این طرح در صورت ورود چنین گزینه ای از طرف اصلاحات که در قسمت اول توضیح داده شد ، دیگر خبری از کشتی گرفتن های عدل هاشمی و سید محمد موحد نخواهد بود بلکه یکی به عنوان مربی در کنار گود و دیگری هم برای پنجه در پنجه کردن با گزینه مطرح اصلاحت در وسط گود کار را ادامه خواهند داد. ضمن اینکه این دو می دانند همه ی مجریان و داوران این کارزار ، رفقای جریانی حریف هستند و باید هم با داور کشتی بگیرند هم با حریف!
 
کهگیلویه بزرگ ، ائتلاف بزرگ! / آنچه چهار شهرستان را متعجب خواهد کرد!
 
پیچیدگی ائتلاف بزرگ در طیف اصولگرایان چندان زیاد نیست چرا که هر دو نفر (موحد و هاشمی) هم قدرت سیاسی و هم قدرت و تمکن مالی و هم شهرت را در حد اعلای منطقه ی کهگیلویه داشته اند و امیدی به پیشرفتی فراتر از کهگیلویه را هم ندارند پس به راحتی می توانند با سبک و سنگین کردن پیشنهادات تصمیم بگیرند که کدام یک بمانند .
اما کار در جبهه ی اصلاحات بسیار پیچیده است چرا که همه چیز از ابتدا تاکنون شکست و سرخوردگی بوده است . نه منفعت مالی داشته اند و نه منفعت سیاسی و نه اجتماعی! هر روز شکست و پی هر شکست انتقادات تند و گاها غیرمنصفانه و تحقیر را چشیده اند پس در ذهن خود به یک احیاء وجهه در این آخر کار سیاسی خود فکر می کنند و این ، کار را برای ائتلاف سخت می کند اما به باور نگارنده و بر اساس شنیده ها از پشت پرده ها ، ائتلاف های بزرگ کهگیلویه در راه است و رقابتی پر تنش و نفس گیر را نظاره گر خواهیم بود.
 محمدی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
وجدانا تا این دو نفر مستقیما اعلام نکنند که از رقابت های سیاسی دست برداشته اند ، این ائتلاف ها به جایی نمی رسند. اما در خصوص موحد و هاشمی هر احتمالی ممکن هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
لعنت به انتخابات خدادیگه نیاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
بابا چیه مردم شام ندارند هی صبح تا عصر انتخابات .انتخابات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
اصلاحات درکهگیلویه وبهمئی جایگاهی ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
تحلیل ابکی خوبی بود
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
ما بهمیی ها بعد از کاری که منطقیان باهامون کرد ،عمرا به اصلاحاتی که مورد تایید منطقیان باشد عمرا رای نمیدیم
ایمان
|
Netherlands
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
سلام اینکه این دونفربه منطقیان ولاهوتی کناربیان امرمحال است ودیگه امکان ندارن بعدم دکتروکیلی چهره ملی هست که وجزوزنهای لیست امیدکه گفتن قرارازلیست خارج بشه غیرقابل قبوله چندنفرازلیست امیدتهران درمجلس بیشترازپنج نفرفعال نیستندکه یکیش وکیلیه .هرازگاهی بعضی هاروبه این نوشته هامیکنن که میخوان چی روثابت کنن کرسی انتخابات درکهگیلویه ازان اصولگرایان هست ولواگه کل مجلس اصلاحات باشه .پس خودتونوخسته نکنید گوش به این دوتاخونه خراب کن اصلاحات نکیند هرچندکه جریان اصلاحات دراین منطقه خیلی ساله به برکت وجوداین دونفرقربانی شداین جاباید بگیم جریان منطقیان وجریان لاهوتی وجریان اصولگرا این سه گروه دراین منطقه فعالا.واصلاحات خیلی سال پیش مرده .



تازمانی که مردم منطقه به این نتیجه نرسن که عبورازاین دونفر کلیدنزنن هیچ وقت جریان چهارمی بنام اصلاحات نمیاد .یاحق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
اکر باشه اصلاحات برا اصلاحات تصمیم بگیره که باید لاهوتی باشه ومنطقیان زیرا به هزار دلیل اما اگه قرار باشه دیگرانی که دستی بر اتش پر فراز این جریان تصمیم بگیره که اب در هاون کوبیدن است هرچند که منطقیان ولاهوتی اختلافات سلیقه ای زیادی دارند وجمع شدنشان بعیداست زیرا هردو اختلاف دارند و...اما درمورد اصولگرایان هیچ چیز مسخص نیست زیرا گزینه ها زیاد ومتفاوتند وپیوندها کند وضعیف است
سعید تبار زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
متاسفانه عدم سازش منطقیان و لاهوتی باعث شده اصلاحات در این شهرستان به جایی نرسد.
همین زیاده خواهی های این دو نفر باعث شده چهره های بزرگ اصلاحات همچون رضاتوفیقی از این شهرستان کوچ کنند.
به راستی چرا نباید از پتانسیل رضاتوفیقی که انسانی وارسته و تحصیلکرده و سیاسی هست استفاده شود.
سمت های منطقیان و لاهوتی چه بوده.تمام عمر سیاسی خودشون رو از دهدشت فراتر نرفتن.
اما چهره های بزرگی چون رضاتوفیقی با سالها تجربه در تهران و شهرستان و استان میتوانن این کشتی شکست خورده را به ساحل برسانن.
اما منطقیان و لاهوتی جز فراری دادن این نخبه های سیاسی هنری ندارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار