دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه کاربردهای نوین خط در گرافیک معاصر گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته گرافیک در تاریخ 6 اردیبهشت، در نگارستان اشراق افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، فرهود مقدم در خصوص نخستین نمایشگاه کاربردهای نوین خط در گرافیک معاصر، با عنوان "خطُ ربط"، اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته گرافیک و طی فراخوانی که از سوی دبیرخانه در تاریخ 25 فروردین ماه منتشر شده بود، در تاریخ 6 اردیبهشت با حضور صاحبان آثار، هنرمندان، اساتید، فرهیختگان و ... در نگارستان اشراق واقع در خیابان صفائیه شهر قم برگزار می‌شود.

وی افزود: آثار هنرمندان و اساتید طراح گرافیک استان قم را جمع آوری کردیم و پس از انتخاب آثار توسط هیئت انتخاب، در این نمایشگاه اکران خواهد شد.

دبیر اجرایی این نمایشگاه ضمن دعوت از هنرمندان و هنردوستان برای بازدید از نمایشگاه بیان کرد: این رویداد توسط کانون هنرشیعی با همکاری معاونت فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در بخشی ویژه به نمایش آثار هنرمند فقید «محمد توکلی» می‌پردازد. البته این هنرمند فقید آثار گرافیک بسیاری را از خود به جای گذاشته که ما به علت محدویت فضا فقط توانستیم بخش کوچکی از آثار ایشان را به نمایش عموم بگذاریم.

مقدم با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: رسیدن به یک جمع بندی مناسب از توانایی‌ها و فعالیت‌های هنرمندان گرافیک استان قم در عرصه حروف نگاری، ایجاد فرصت مناسب آموزشی برای هنرجویان، دانشجویان و سایر علاقه مندان به کاربرد خط در گرافیک و... از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی تاکید کرد: همچنین برگزاری این رویداد و نشست‌های تخصصی آن در رشد مهارت‌ها، نوع نگاه و جهت‌گیری هنرمندانی که در این رشته مشغول به فعالیت هستند، موثر است.

دبیر اجرایی این نمایشگاه با بیان اینکه نشست تخصصی با موضوع خط در گرافیک از برنامه‌های بعدی این رویداد است، گفت: این نشست تخصصی با حضور اساتید مدعو برگزار می‌شود.

وی افزود: از برنامه‌های دیگر این نمایشگاه، تجلیل از برخی هنرمندان فعال در همین عرصه و همچنین برگزاری مراسم معرفی و یادبود برای هنرمند فقید «محمد توکلی» است که با حضور خانواده وی همراه خواهد بود.

مقدم در پایان با اشاره به حضور هنرمندان و اساتید رشته‌ خوشنویسی در این نمایشگاه ابراز کرد: از اساتید هنرمند استان می‌توانم به حضور مسعود نجابتی، سید حسن موسی زاده، دوست محمدی، سید مهدی حسینی، عبدالرسول یاقوتی، هادی معزی، علی رضاییان، ناصر طاووسی و... اشاره کنم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار