استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های استان در جهت جذب گردشگر استفاده کنیم، افزود: بزرگترین دستاورد رویداد تبریز 2018 باید تبدیل تبریز به شهر گردشگر باشد؛ تفاوت شهر گردشگر با شهر معمولی در این است که خدمات مورد نیاز گردشگران باید هر لحظه در دسترس باشد و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم برنده این رویداد باشیم.
کد خبر: ۵۹۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 23 April 2018

 مجید خدابخش در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سهند، افزود: اگر به بهانه رویداد تبریز 2018 بتوانیم تبریز را به شهر گردشگر تبدیل کنیم همه بخش‌ها می‌توانند از مزایا و ثمرات آن در سال‌های آینده بهره‌برداری کنند؛ بنابراین انتظار این است که خود مردم و بخش خصوصی به دنبال این موضوع باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت، ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری است، گفت: همه بخش‌ها باید در خدمت گردشگران باشند؛ اگر در روزهایی از سال گردشگران به شهر ما می‌آیند نباید در آن روزها بازار تعطیل باشد و به این ترتیب همه بخش‌های دولتی و بخش خصوصی باید در خدمت گردشگران باشند.

خدابخش با اشاره به اینکه درآمد حاصل از ورود هر گردشگر به استان معادل 25 بشکه نفت است، گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بی‌نظیری برای جذب گردشگر دارد و مهم این است که بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی توسعه بوم‌گردی را یکی از روش‌های جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: در 19 استان کشور روستاهایی به عنوان پایلوت این موضوع انتخاب شده‌اند و خوشبختانه ما نیز جزو آن استان‌ها هستیم و می‌توانیم با استفاده از این فرصت آمار گردشگران ورودی به استان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای گردشگران خارجی برای انتخاب مقصد سفر، آثاری است که ثبت جهانی شده، گفت: ثبت جهانی بازار تبریز و معرفی تبریز به‌عنوان شهر جهانی فرش دستباف از جمله عناوین بین‌المللی این شهر است و جنگل‌های ارسباران نیز به زودی ثبت جهانی خواهد شد.

خدابخش از برنامه‌ریزی جدی مدیریت استان برای احیای مجموعه تاریخی ربع رشیدی خبر داد و گفت: این مجموعه در نوع خود پدیده افتخارآمیزی است و ما در سفر رئیس جمهور تخصیص اعتبار به احیای آن را از هیأت دولت درخواست خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تأثیرات رویداد تبریز 2018 در افزایش حضور گردشگران در استان، گفت: خوشبختانه در نوروز امسال ضریب اشغال تخت هتل‌های شهر تبریز از 55 درصد به 85 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد اطلاع‌رسانی و تبلیغات درباره این رویداد موثر بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار