تولید زباله و عدم مدیریت اصولی پسماندها به عنوان چالش مهم و مخرب محیط زیست است.
کد خبر: ۵۹۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 23 April 2018

به گزارش تابناک البرز٬ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه مساله آلودگی زمین به عنوان یکی از مسایل عمده محیط زیست و یکی از دغدغه های اصلی کشور است، گفت: تولید زباله و عدم مدیریت اصولی پسماندها به عنوان چالش مهم و مخرب محیط زیست است.


فردین حکیمی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه، روز زمین پاک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند تخریبی محیط زیست و آلودگی های ناشی از پسماندها، نیازمند عزم جدی و مشارکت همگانی هستیم.


وی اظهار داشت: برای پیشگیری از آثار زیانبار پسماندها نباید منتظر حل مشکل از سوی دیگران باشیم و همه ما باید از خودمان شروع کنیم.


وی با بیان اینکه امروز روز دوم اردیبهشت و مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار (نه به کیسه های پلاستیکی)است، گفت: در این روز با هدف آگاهی بخشی و افزایش حساسیت بین مردم، برنامه هایی برای فرهنگ سازی در سراسر جهان برگزار می شود.


حکیمی یکی از این برنامه ها را پاکسازی طبیعت توسط دوستداران محیط زیست و تشکل های زیست محیطی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در وضعیت کنونی طبیعت ما آلوده به انواع پسماندها به ویژه پسماندهای پلاستیکی شده است که علاوه بر ایجاد چهره زشت و نازیبا به جهت عدم تجزیه پذیری آن ها، موجب ایجاد آلودگی و تخریب محیط زیست شده است.


وی ادامه داد: محیط زیست استان البرز نیز همزمان با سایر نقاط کشور با مشارکت و همراهی دوستداران محیط زیست و تشکل های زیست محیطی برنامه های متعددی را به منظور فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست در طول هفته زمین پاک اجرا خواهد کرد که شامل نصب بنر و اطلاع رسانی در سطح استان، پاکسازی یا پاکداشت طبیعت با بهره گیری از ظرفیت تشکل های زیست محیطی در تمام شهرستان ها و افتتاح تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی در 5 واحد خدماتی صنعتی با حضور مسئولین استان است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: توزیع کیسه های پارچه ای در فروشگاه ها، مساجد و بازار روزها، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز برای مسئولین hse واحدهای صنعتی، برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت سبز برای نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و حضور کارشناسان محیط زیست در مدارس استان برای ارایه آموزش های زیست محیطی از دیگر این برنامه ها است.


روزانه 1700 تن پسماند عادی و مقادیر زیادی پسماندهای صنعتی، ساختمانی و ویژه در استان البرز تولید می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار