عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح بخشنامه اسقاط خودروهای خارجی برای مناطق آزاد گفت: قانون مناطق آزاد از این مصوبه مستثنا هستند و این‌یکی از مزیت‌های در نظر گرفته‌شده برای مناطق آزاد است.
کد خبر: ۵۹۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱ 23 April 2018

عامر کعبی اظهار کرد: متأسفانه چند ماه است که خودروهای خریداری‌شده مردم در گمرک منطقه آزاد اروند خاک می‌خورند و مردم تاوان بخشنامه‌های ضدونقیض را می‌دهند. این موضوع را چندی پیش طی تذکری رسمی و قانونی به همراه جمعی از نمایندگان استان به رئیس‌جمهور که بالاترین مقام اجرایی کشور است ابلاغ کردیم تا نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش "تابناک" وی همچنین از تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: کمیسیون اقتصادی هم در این خصوص در کنار نمایندگان خوزستان این موضوع را دنبال کردند و طی ساعت‌ها جلسه کارشناسی موفق شدیم تا مصوبه را به لحاظ اقتصادی بررسی کنیم، در کمیسیون نسبت به بیکاری جمع کثیری از مشاغل مرتبط در منطقه هشدار دادیم، همچنین کاهش رقابت میان خودروسازان داخلی را تذکر و موضوع عدم توجه به افزایش کیفیت خودروهای داخلی را عنوان کردیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح بخشنامه اسقاط خودروهای خارجی برای مناطق آزاد عنوان کرد: مردم خوزستان در این خصوص همراهی و صبوری کردند، ابلاغ بخشنامه نباید لحظه‌ای باشد و رفاه و معیشت مردم در نظر گرفته شود. به همراه سایر نمایندگان، استاندار و مسئولین استان خوزستان این موضوع را از طریق وزارت اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت، گمرک و معاون اول رئیس‌جمهور بارها دنبال کردیم تا مناطق آزاد را از اجرای این مصوبه مستثنی کنند.

وی اظهار کرد: قانون مناطق آزاد از این مصوبه مستثنا هستند و این‌یکی از مزیت‌های در نظر گرفته‌شده برای مناطق آزاد است. روز گذشته در کمیسیون زیربنایی دولت قانون اسقاط خودروهای خارجی بررسی شد و موافقت لازم برای لغو این مصوبه کسب و بند اسقاط خودروهای وارداتی در مناطق آزاد لغو شد، البته برای تصویب و ابلاغ نهایی به هیأت دولت ارسال‌شده و به نظر می‌رسد طی روزهای آتی این موضوع حل شود و بخشنامه جدید ابلاغ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار