حواشی این مراسم بیشتر به دغدغه های هنرمندان مربوط می شد تا جایی که رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ، فرار سرمایه‌گذاران در استان را از ریشه فرهنگی می داند و یا عکاسی که به صراحت از استاندار خواستار تغییر در مدیریت فرهنگی استان شد!
کد خبر: ۵۹۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 23 April 2018
عصر روز گذشته همایشی تحت عنوان جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان نام آور سال ۹۶ و رونمایی از از تولیدات حوزه ی هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و برخی مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ، برگزار شد.
این مراسم که با اجرای موسیقی زنده و سخنرانی برخی مدعوین همراه بود دارای حواشیی هم بود که بیشتر به دغدغه های هنرمندان مربوط می شد تا جایی که رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ، فرار سرمایه‌گذاران در استان را از ریشه فرهنگی می داند و یا عکاسی که به صراحت از استاندار خواستار تغییر در مدیریت فرهنگی استان شد!
مشکل فرار سرمایه‌گذار در استان ما فرهنگی است
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شریف اسلامی در آیین جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان نام‌آور سال ۹۶ استان کهگیلویه و بویراحمد با یادی از جانباختگان سانحه هوایی و و همچنین یاد و نام استاد عطا طاهری اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب هستیم و باید هفته هنر انقلاب را تبریک گفت.
 
تجلیل از هنرمندان نام آور کهگیلویه و بویراحمد با طعم نقد تند! / آقای استاندار فکری به حال مدیریت این نهاد فرهنگی کنید! + تصاویر

وی گفت: آن چه که امروز در عرصه‌های مختلف در استان داریم از جمله در حوزه فرهنگ و هنر به واسطه برکات نظام جمهوری اسلامی است.

این مسؤول به اقدامات حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت در حوزه تولید محتوا در سال گذشته ۳۴۰ اثر تولید کردیم و ۵ کتاب در حوزه ادبیات پایداری در حال چاپ است که به زودی منتشر می‌شود.

وی به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: فیلم‌ها و مستندهای در این زمینه ساختیم و در فضای مجازی هم کارهای زیادی انجام دادیم.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: هدف این است که مشکلات استان خودمان را با برگزاری این نمایشگاه‌ها معرفی کنیم.

اسلامی به مشکلات حوزه هنر اشاره کرد و گفت: اولین مشکل ما فضای فیزیکی است و برای هر برنامه‌ای باید به سایر دستگاه‌ها رو بزنیم که وقت و منابع را از ما می‌گیرد.

اسلامی تصریح کرد: اگر امروز فضاهای خود را گسترش ندهیم فردا مجبوریم در استان زندان و دادگاه و پاسگاه بسازیم و چرا که بخش زیادی از مشکلات استان ما ریشه فرهنگی دارند.

رئیس حوزه هنری استان با بیان این که مشکل فرار سرمایه‌گذار در استان ما فرهنگی است افزود: اگر کار را فقط پشت میز نشستن می‌بینیم به دلیل مشکلات فرهنگی است.

این مسؤول با بیان این که با نصب یک بنر نمی‌توان کار فرهنگی کرد، افزود: باید از فرهنگ و هنر به عنوان کاتالیزور برای حل مشکلات استان استفاده کرد و باید با فرهنگ و هنر اعتماد و امید را به استان ارزانی کرد.
 
تجلیل از هنرمندان نام آور کهگیلویه و بویراحمد با طعم نقد تند! / آقای استاندار فکری به حال مدیریت این نهاد فرهنگی کنید! + تصاویر
 
آقای استاندار فکری به حال مدیریت این نهاد فرهنگی کنید!
در این آیین حسن غفاری عکاس و هنرمند برجسته استان هنگام دریافت لوح تقدیر خود از دست استاندار در صحبت‌های کوتاهی اظهار کرد: امروز جای خالی کی عطا طاهری بویراحمدی را به خوبی احساس می‌کنیم.

این هنرمند برجسته و عکاس ملی در ادامه گفت: کی عطا هنگامی این دنیا را ترک کرد که روی خیلی از هنرمندان استان ما اثرگذاری داشت.

غفاری گفت: هنر هرگاه بخواهد به طور ویژه و خاص به ایدئولوژی بپردازد مثل کمونیسم و نازیسم آلمان محکوم به شکست می‌شود.

وی افزود: وقتی این ایدئولوژی از دروازه اخلاق وارد شود برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی موفق خواهد بود.

این هنرمند ملی وضعیت فرهنگ و هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد را خوب توصیف نکرد و گفت: مخصوصاً در شهر ما و در بویراحمد که حوزه فرهنگ و هنر تعطیل است.

وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست کرد تا به حوزه فرهنگ و هنر توجه بیشتری شود و از احمدی خواست تا فکری به حال مدیریت فرهنگ در استان کند و در این خصوص تغییری ایجاد شود و از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بیشتر در مدیریت استان استفاده کند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این آیین همچنین از پنج اثر برتر هنری شامل «آلبوم موسیقی قهس مقوم»، «چاپ دوم کتاب فتاح»، «هفتاد دو حرف با هفتاد دو تن» از رسول سنایی، «لابه لای کلمات» مجموعه اشعار جشنواره های کوچ و افتو توسط حمید حسینیان و کتاب شعر «آن روز که برگ آخرش رو بشود» از اشعار حمید حسینیان رونمایی شد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار